Ο Φιλοπάππου να Παραμείνει Χωρίς Εισιτήριο

by

Φιλοπάππου

Θυμάστε εκείνο τον όμορφο λόφο, που κάθε καθαρή δευτέρα τρώγατε λαγάνα και πετούσατε χαρταετό;

Εγώ να δείτε πως τον θυμάμαι. Από τότε που έμαθα να μπουσουλάω, πηγαίνω στο Φιλοπάππου. Εκδρομές με το σχολείο, βραδάκια με κιθάρες στο μνημείο ή απλώς φεγγαράδα, ποδόσφαιρο στην πνύκα, δράσεις με τους προσκόπους και εσχάτως αναρρίχηση στο πεδίο της πίσω μεριάς. Ο λόφος δεν αφορά βέβαια μόνο εμένα. Σε αυτόν συναντιούνται από ποδηλάτες και τύποι για τζοκινγκ μέχρι ομάδες τάι τσι και οικογένειες με τα σκυλιά τους. Τα 750 στρέμματα του κατάφυτου λόφου αποτελούν όαση για το κέντρο της Αθήνας.

Άλλη γνώμη έχει όμως η αρχαιολογική υπηρεσία. Πρόσφατα, τελείως αντισυνταγματικά και πάντως προσχηματικά, κύρηξε το λόφο ως οργανωμένο αρχαιολογικό χώρο. Αυτό σημαίνει άμεσα απαγόρευση κίνησης μετά τη δύση του ηλίου και πολύ γρήγορα περίφραξη και φυσικά εισιτήριο. Αν λάβουμε μάλιστα υπόψη μας ότι τα μόνα σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος στο λόφο, δηλαδή το μνημείο στην κορυφή και το βήμα της Εκκλησίας του Δήμου και περιφραγμένα είναι και μπορούν πολύ εύκολα να εποπτεύονται χωρίς να κλείσει ο λόφος, η απόφαση της αρχαιολογικής υπηρεσίας έχει μοναδικό κίνητρο την επιβολή εισιτηρίου. IT ‘S ALL FOR THE MONEY BABY.

Οι κάτοικοι έχουμε προϊστορία στην υπεράσπιση του λόφου από τα λογής κερδοσκοπικά συμφέροντα. Με αυτοοργανωμένες ανοιχτές συνελεύσεις και οριζόντιες διαδικασίες, όπου όλοι παίρνουμε μέρος, έχουμε σταματήσει τις επανηλειμένες προσπάθειες της ΕΤΑ και των λοιπών διαπλεκόμενων να ιδιωτικοποιήσουν το λόφο. Αυτή τη φορά όμως οι κινητοποιήσεις μας δε θα έχουν προηγούμενο. Οι επιβουλείς του λόφυ δεν έχετε δει τίποτα μπροστά σε αυτό που θα επακολουθήσει.

Παραθέτω το κάλεσμα του συντονιστικού κατοίκων για το Φιλοπάππου που καλεί σε λαϊκή συνέλευση :

Φιλοπάππου με κάγκελα;

Στις 9 Οκτωβρίου το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), γνωμοδότησε για να μετατραπεί ο Φιλοπάππου σε “οργανωμένο αρχαιολογικό χώρο”. Αυτό σημαίνει ότι επανέρχονται τα σχέδια του 2001 για περίφραξη του λόφου, μαζί και η περιφρόνηση των αναγκών της γειτονίας.

Σιδερένιος φράχτης σημαίνει:

* Έξω η κοινωνία από του Φιλοπάππου, αφαίρεση του λόφου από την καθημερινή ζωή της πόλης μας, όπως έχει συμβεί με πολλούς άλλους χώρους του ιστορικού κέντρου.
* Επιβολή εισιτηρίου. Η δήλωση του ΚΑΣ για μη επιβολή εισιτηρίου δεν έχει νομικό αντίκρισμα. Αποτελεί πολιτική υπόσχεση και έχει την τρέχουσα αξία των πολιτικών υποσχέσεων.
* Μετατροπή του λόφου, -όπως επιχειρήθηκε και το 2001- σε χώρο κερδοσκοπίας με μανδύα τον πολιτισμό και πεδίο ικανοποίησης μικροφιλοδοξιών καριέρας για κάποιους αρχαιολόγους.

Ας στήσουμε τον δικό μας ανθρώπινο φράκτη σε όλα αυτά, γιατί θέλουμε έναν λόφο ανοιχτό για όλους και όλες, χώρο βόλτας, αναψυχής, χαλάρωσης, καθαρό και χωρίς τροχοφόρα, χωρίς ιδιωτικά ή δημόσια έργα εκμετάλλευσης και κατασροφής του. Ένα λόφο όπου η ζωή, η φύση, η αρχιτεκτονική δημιουργία και η ιστορική κληρονομιά της πόλης μας, συνυπάρχουν σε αρμονία.

Εδώ και 5 χρόνια οι κάτοικοι μέσα από έναν αυτόοργανωμένο αγώνα πήραμε την τύχη του λόφου στα χέρια μας μη περιμένοντας τίποτα και από κανέναν. Ας συνεχίσουμε…

Κυριακή 11 Νοέμβρη
Λαϊκή Συνέλευση κατοίκων
12 το μεσημέρι, στο Λουμπαρδιάρη

Λαϊκή Συν�λευση για το Φιλοπάππου

Kαι το κείμενο της Συντονιστικής:
Θέλουν και πάλι να περιφράξουν το μοναδικό χώρο πρασίνου της περιοχής μας…

Το ΚΑΣ (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) που ζητά να «χαρακτηριστεί» ολόκληρος ο Λόφος Φιλοπάππου, «οργανωμένος αρχαιολογικός χώρος», μας γυρίζει στο 2001. Τότε, με απόφαση του υπουργού Πολιτισμού κ. Ευ. Βενιζέλου, επιχειρήθηκε να περιφραχθεί όλος ο Λόφος, δηλαδή 700 στρέμματα!!! Ήδη από τότε, ο στόχος ήταν να γίνει ο Λόφος αρχαιολογικός χώρος αποκομμένος από τη ζωή της πόλης. Σε μια περιοχή που δεν διαθέτει κανέναν άλλο μεγάλο χώρο πρασίνου.

Ταυτόχρονα με την περίφραξη, εισέβαλαν στου Φιλοπάππου εργολαβικά συμφέροντα. Με πρόσχημα την «ανάδειξη» και την «πολιτιστική αναβάθμιση», ροκάνισαν ευρωπαϊκά κονδύλια για έργα άχρηστα και καταστροφικά για το οικοσύστημα του Λόφου και τη χρήση του ως ελεύθερου χώρου για περίπατο και αναψυχή. Αν λειτουργούσαν οι εγκαταστάσεις αυτές, οι τριγύρω γειτονιές θα γινόνταν σταδιακά αβίωτες, όπως συμβαίνει με το Θησείο, του Ψυρρή, το Μεταξουργείο και το Γκάζι.

Φιλοπάππου επεμβάσεις

Αυτά τα σχέδια ανατράπηκαν από την άμεση αντίδραση των κατοίκων που αγαπούν τις γειτονιές τους και τον Λόφο Φιλοπάππου. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, γραφειοκράτες και επιχειρηματίες, για τους οποίους ο Λόφος είναι απλώς ένα φιλέτο ανεκμετάλλευτο, αποφάσιζαν μόνοι τους, χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν. Η αντίδραση, όμως, των κατοίκων της περιοχής δεν ήταν μια απλή εκτόνωση χωρίς βάθος και προοπτική. Άντεξε στο χρόνο και έφερε σημαντικά αποτελέσματα. Εξελίχθηκε σε μια μόνιμη λαϊκή συνέλευση, χωρίς «μεσάζοντες και εκπροσώπους», συνέλευση ανθρώπων με πολλές και διαφορετικές απόψεις και καταβολές, συντονισμένων όμως σε έναν κοινό στόχο.

Από αυτή τη συνέλευση εκπορεύονται πρωτοβουλίες και δράσεις για:

* Να προστατευτεί ο Λόφος από τις καταπατήσεις στις οποίες επιδίδονται εδώ και χρόνια οικονομικά συμφέροντα όπως η Μεγάλη Βρετάνια και η Διόνυσος-Ζόναρς ΑΕBE
* Να προστατευτούν και να συντηρηθούν τα έργα Ακροπόλεως-Φιλοπάππου του Δημήτρη Πικιώνη και να ξαναλειτουργήσει το καφενείο στον Λουμπαρδιάρη
* Να αντιμετωπισθούν τα τωρινά κυκλοφοριακά προβλήματα από τα πούλμαν αλλά και αυτά που θα προκύψουν από τη λειτουργία του νέου μουσείου
* Να προστατευτεί ο Λόφος από τις πυρκαγιές
* Να είναι ο Λόφος καθαρός: οι κάτοικοι εξανάγκασαν τον Δήμο Αθηναίων να καθαρίζει τον χώρο
* Να μην κυκλοφορούν οχήματα μέσα στον Λόφο

Τίποτα δεν έχει κάνει για όλα αυτά το υπουργείο Πολιτισμού (ΥΠ.ΠΟ.) που διά στόματος του Γ.Γ. κ. Ζαχόπουλου διατείνεται ότι θα αποκαταστήσει τη «νομιμότητα». Αλλά συμπεριφέρεται υποκριτικά και συγκαλύπτει σοβαρές παρανομίες: οι υπάλληλοι της Εφορείας Ακροπόλεως (Α’ ΕΠΚΑ) κ.κ. Βογιατζόγλου και Λαζαρίδη, οι οποίες είναι υπεύθυνες για τον Λόφο Φιλοπάππου, καθώς και η πρώην διευθύντρια της Α’ ΕΠΚΑ κ. Χωρέμη, επί δέκα χρόνια έκαναν τα στραβά μάτια για την καταπάτηση του αρχαιολογικού χώρου της Πνύκας από την κ. Κανέλλου, ενοικιάστρια του καφενείου στον Λουμπαρδιάρη. Η κ. Κανέλλου διοργάνωνε στην Πνύκα γαμήλιες δεξιώσεις με το αζημίωτο. Ταυτόχρονα, κρυφά υπενοικιαζόταν ο καταπατημένος χώρος στη Μεγάλη Βρετάνια. Οι ίδιες κυρίες έχουν κάνει τα στραβά μάτια για τις κατά συρροήν παραβιάσεις του αρχαιολογικού νόμου από την εταιρεία Διόνυσος-Ζόναρς ΑΕBE που, από το 1995 και μετά, έχει επεκτείνει και διπλασιάσει τις εγκαταστάσεις της χωρίς καμία άδεια από την Πολεοδομία και την Αρχαιολογική Υπηρεσία (Α’ ΕΠΚΑ).

Η ηγεσία του ΥΠ.ΠΟ. θέλει το κλείσιμο του Λόφου όχι διότι ενδιαφέρεται γι’ αυτόν και τις αρχαιότητες, αλλά διότι πρέπει να τον αφαιρέσει από την κοινωνία για να ανοίξει ο δρόμος για την εκμετάλλευσή του. Έτσι ακριβώς συμβαίνει τώρα με τις παραλίες και με άλλους μεγάλους ελεύθερους χώρους, τους οποίους είτε ήδη εκμεταλλεύονται είτε επιζητούν να εκμεταλλευτούν εταιρείες, όπως η Ολυμπιακά Ακίνητα ΑΕ, η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ) ΑΕ και μαζί τους διάφοροι μεγαλοεπενδυτές όπως αυτοί που θέλουν να ιδρύσουν 2(!) MALL στον Ελαιώνα. Αυτά συμβαίνουν πάντα σε βάρος δημόσιων χώρων που προορίζονται για πράσινο.

Φιλοπάππου Κάγκελα

Τους χαλάμε όμως τη σούπα και το μονόλογό τους με έναν νέο παράγοντα: τον άνθρωπο που δεν είναι ούτε χειροκροτητής ούτε ηττημένος, αλλά παίρνει τα πράγματα στα χέρια του, ελέγχει καλόπιστα και δρα μελετημένα και αποφασιστικά. Όταν η κοινωνία δείχνει εμπιστοσύνη στις δυνάμεις της και αυτοοργανώνεται, σκέφτεται και δρα, τότε τα όποια σχέδια γίνονται ερήμην της, δεν έχουν καμία τύχη.

Συντονιστική Επιτροπή της Λαϊκής Συνέλευσης για τους λόφους Φιλοπάππου

Advertisements

4 Σχόλια to “Ο Φιλοπάππου να Παραμείνει Χωρίς Εισιτήριο”

  1. roadartist Says:

    τι λες τώρα? .. στενοχωρήθηκα για άλλη μια φορά! Λατρεύω την περιοχή.. είναι συχνές οι βόλτες μου εκεί, μιας και μένω κοντά :(((

  2. roadartist Says:

    Φιλε/φιλη, καινούργια στην μπλογκόσφαιρα..Συστήνομαι κ εδώ. Θα βάλω στα αγαπημένα blogs το σχετικό με τον Φιλοπάππου μήπως παρακινηθούν κ το μάθουν περισσότεροι.. ΑΝ θες το αναδημοσιεύω κ εγώ. Οτι θες εσυ…..:((

  3. buzz Says:

    Φιλοπάππου με κάγκελα;;

    case study τοπικής αυτο-οργάνωσης με χρήση ΚΑΙ των νέων-μέσων : Κυριακή 11 Νοέμβρη Λαϊκή Συνέλευση κατοίκων 12 το μεσημέρι, στο Λουμπαρδιάρη

  4. inlovewithlife Says:

    @roadartist
    Φυσικά να το αναδημοσιεύσεις όπωσδήποτε. Και εμένα αναδημοσίευση είναι (πλην του αρχικού δικού μου κειμένου) από το μπλογκ του συντονιστικού για το φιλοπάππου. Επίσης, αν μπορείς ή μπορείτε με την παρέα σου εκτυπώστε, φωτοτυπείστε και κολλήστε μερικές αφίσες, κατά προτίμηση σε μαγαζιά, και ελάτε στη συνέλευση. Εμείς το κάνουμε αυτό ήδη και θα έρθουμε με συγκεκριμένες προτάσεις στη συνέλευση.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: