Για το Μακεδονικό

by

μακεδονία

Χμμμ, δύσκολο θέμα. Μιας και γίνεται πολύς λόγος γι’ αυτό με σκόπιμες ανακρίβειες από όλες τις κατευθύνσεις, λίγες σκέψεις :

1. Disclaimer : Η χρήση εθνικών, εθνοτικών και εθνολογικών προσδιορισμών στο παρόν κείμενο γίνεται για την απεικόνιση των πολιτισμικών φορέων κάθε εποχής και για την κατανόηση του παρακάτω κειμένου με όρους που όλοι αντιλαμβανόμαστε και δε συνδέεται σε καμία περίπτωση με κρατικά ή άλλα εξουσιαστικά μορφώματα, έθνη, καθαρότητες αίματος και συναφείς ηλιθιότητες.

2. Αποδοχή : Για λόγους εθνικής ασφάλειας και συμφερόντων γίνεται δογματικά αποδεκτή η απόλυτη και εγκεκριμένη από το Υπουργείο Πολέμου αλήθεια ότι όλοι οι σημερινοί κάτοικοι της μίας και μοναδικής στον κόσμο Μακεδονίας μας είναι καθαροί Έλληνες, κατοικούν αδιάλειπτα στον τόπο τους εδώ και 5.000 έτη και έχουν απευθείας ρίζες στον ίδιο το Μεγαλέξανδρο. Ισχυρισμοί ότι οποιοιδήποτε άλλοι πληθυσμοί εισήλθαν στον χώρο της Μακεδονίας είναι μυθεύματα εχθρών του έθνους.

3. Μετά τον παραπάνω ταλιμπανισμό ας μπούμε στο ψητό :

α. Ιστορία :

Ι. Η Μακεδονία, όπως προέκυψε ιστορικά, εκτείνεται τοπικά πέρα από τα όρια του σημερινού Ελληνικού κράτους και περιλαμβάνει εδάφη των σημερινών «Σκοπίων» και της Βουλγαρίας. Ο καθορισμός των εθνικών συνόρων εντός του μακεδονικού χώρου, όπως αυτά έχουν σήμερα, είναι κυρίως αποτέλεσμα των δύο βαλκανικών πολέμων και του ποια έκβαση είχαν αυτοί.

ΙΙ. Στην Μακεδονία πριν τους Βαλκανικούς πολέμους ζούσαν μικτοί πληθυσμοί, που περιλάμβαναν μεταξύ άλλων σλάβους, τούρκους, βούλγαρους, έλληνες κτλ. Οι ελληνόφωνοι αποτελούσαν μικρή μειοψηφία στην περιοχή.

ΙΙΙ. Κατά και μετά τη λήξη των βαλκανικών πολέμων και την οριστική χάραξη των συνόρων έγιναν προσπάθειες από τα εμπλεκόμενα κράτη να αποκαθάρουν τις περιοχές που είχαν στην κατοχή τους, προκειμένου να δημιουργήσουν εθνικά συμπαγείς πληθυσμούς. Η λέξη «αποκαθάρουν» μεταφράζεται σε σφαγές, βιασμούς, εθνοκαθάρσεις, τρομοκρατία, αναγκαστική μετανάστευση εκεί όπου κάποτε υπήρχε ομαλή συμβίωση. Το Ελληνικό κράτος τόσο με τους «Μακεδονομάχους» όσο και μετέπειτα πρωτοστάτησε σε αυτά τα ωραία και οι όποιοι ισχυρισμοί ότι τα ίδια έγιναν και από τους άλλους σε μικρότερη ή μεγαλύτερη έκταση δεν αναιρούν την ιστορική αλήθεια ή το ποταπό της υπόθεσης.

ΙV. Οι εναπομείναντες στο έδαφος της Ελληνικής Μακεδονίας σλαβόφωνοί πληθυσμοί δέχτηκαν πολλαπλή καταπίεση από το Ελληνικό κράτος, προκειμένου να εξαλειφθούν τα «ξένα» «μη Ελληνικά» στοιχεία τους. Η κορύφωση της καταπίεσης έγινε με τον Εμφύλιο. Σήμερα υπάρχουν ακόμη πληθυσμιακές ομάδες στην Βορειοδυτική Μακεδονία που διατηρούν μνήμες (γλώσσα, ήθη και έθιμα κτλ) από τη σλαβόφωνη καταγωγή τους. Εκτός του ότι είναι αδιάφορο πολιτικά και ιστορικά αν μπορούν να χαρακτηριστούν σήμερα μειονότητα, σε κάθε περίπτωση είναι άθλιος όποιος για διάφορες σκοπιμότητες χαλκεύει την ιστορία ή τα δικαιώματά τους.

β. Πολιτική – Σκόπια : Η πολιτική των εξουσιαστών παίζεται πάντα πάνω στις πλάτες των κοινωνιών. Έτσι και σήμερα. Τα «Σκόπια» είναι ένα θνησιγενές κράτος. Αποτελείται κατά το ήμισυ (σχεδόν) από αλβανόφωνους και κατά το ήμισυ από σλαβόφωνους. Για την συνέχεια ενός εξουσιαστικού μορφώματος, όπως είναι κάθε κράτος, είναι αναγκαία και η εξεύρεση κάποιας «εθνικής» συνείδησης. Για τα κέντρα εξουσίας των «Σκοπίων» τέτοια εθνική συνείδηση δεν είναι άλλη από την μακεδονική, η οποία πατά σε κάποιο μικρό βαθμό και στις ιστορικές και πολιτισμικές ομοιότητες των κατοίκων των «Σκοπίων». Δεν είναι τυχαίο ότι οι πολιτικοί φορείς των αλβανοφώνων των Σκοπίων αντιδρούν στις κινήσεις Γκρουέφσκι. Έτσι μπροστά μας έχουμε τη συγκρότηση ενός έθνους – κράτους με την κλασική έννοια, αυτή που διέπνευσε, μολονότι με μεγαλύτερη σύνδεση με την αντικειμενική πραγματικότητα, το Ελληνικό και κάθε άλλο κράτος στον πλανήτη.

γ. Πολιτική – Ελλάδα : Έχουμε βαρεθεί να ακούμε από τα ΜΜΕ και τους πολιτικούς για την ανυπαρξία οποιασδήποτε σλαβόφωνης μειονότητας στη χώρα. Για τους εγχώριους εξουσιαστές και τους λακέδες τους οι σλαβόφωνοι που κατά καιρούς αλλά και σήμερα κατοικούν υπό διωγμό στην Ελλάδα απλώς δεν υπήρξαν ποτέ. Αυτό που υπήρξε ήταν η αρραγής ελληνικότητα της φυλής, με βάση την οποία θα πρέπει τελεολογικά να μας διοικούν και να μας φανατίζουν. Δεν έχει σημασία που η σημερινή Μακεδονία κατοικείται πλειοψηφικά από μικρασιάτες και πόντιους έλληνες οι οποίοι έφυγαν από τους τόπους τους για τους ίδιους λόγους που οι εδώ γαμ…. τους υπόλοιπους. Πρέπει λοιπόν όλοι αυτοί οι άνθρωποι με ξεχωριστές ιστορίες και πολιτισμούς να στοιχηθούν φωνάζοντας ηλίθια «Είμαστε Μακεδόνες». Το μόνο που ξεμπροστιάζει τους εξουσιαστές και τις επικίνδυνες ιδέες τους είναι η καρικατούρα τους, οι φασίστες της Χρυσής Αυγής που με γραφικό τρόπο προσπαθούν στη Μελίττη και αλλού να δείρουν ή να σφάξουν όποιον δε νιώθει Έλληνας. Εκεί άλλωστε οδηγούν τα ιδεολογήματα του έθνους, στη βία.

δ. Έθνος – Ιδεολόγημα : Η έννοια του έθνους είναι ιδεολόγημα. Πατάει πάνω σε υπαρκτές ιστορικές και πολιτισμικές ομοιότητες και συναισθήματα αλληλεγγύης των ανθρώπων, για να εξοβελίσει τις όποιες διαφορές και να τους συσπειρώσει υπό ένα εξουσιαστικό καθεστώς και τους στόχους που αυτό βάζει. Θα ήταν όμορφο η έννοια έθνος να περιέκλειε μέσα της μόνο την αγάπη για τον τόπο και τους ανθρώπους με τους οποίους ζει ο καθένας, ωστόσο ιστορικά η έννοια αυτή έχει γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τις εκάστοτε εξουσίες και σύμβολο αίματος και διαχωρισμού. Αν ερευνηθεί περαιτέρω, η έννοια του έθνους είναι αντιθετική και ανταγωνιστική με πιο τοπικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων (πχ κάτοικοι αγράφων), που είναι εξίσου ριζωμένα στις κοινωνίες. Είναι αναγκαία η αντίστροφη διατήρηση των ιδιαιτεροτήτων κάθε τοπικά προσδιορισμένης ομάδας ανθρώπων, που δημιουργεί αναμφίβολα και πολιτισμικό πλουραλισμό, αλλά και η καλλιέργεια των αξιών του διεθνισμού ανάμεσα στις κοινωνίες.

ε. Και τώρα ΤΙ? : Όλα τα παραπάνω δεν οδηγούν σε αυτονόητες υποδείξεις για το τι πρέπει να γίνει στην παρούσα φάση. Υπάρχει άλλωστε εθνικιστική εκμετάλλευση των γεγονότων από τους εξουσιαστικούς μηχανισμούς και των δύο χωρών : Ελλάδας – Σκοπίων, για να μην πούμε από πιο πέρα και η οποιαδήποτε θέση κινδυνεύει να παίζει τα παιχνίδια καθενός από αυτούς. Ωστόσο δε μπορούμε παρά να διεκδικούμε τα αυτονόητα δηλαδή : την κατάθεση της ιστορίας και της συλλογικής μνήμης αποκαθαρμένη από εθνικιστικούς φανατισμούς και σκοπιμότητες. Το τσάκισμα του φασισμού και του εθνικισμού από όπου και αν προέρχεται αλλά πρώτιστα στη χώρα που ζούμε. Την ενιαία εναντίωση των λαών στις σχέσεις εκμετάλλευσης χωρίς διαχωρισμούς, που άλλωστε δεν υφίσταται εκ των πραγμάτων, όπως πχ τα σύνορα ανάμεσα στις εργατικές τάξεις των δύο κρατών. Την άρση των τεχνητών διαχωρισμών ανάμεσα στους ανθρώπους. Και το αυτεξούσιο κάθε ανθρώπου να αποκαλεί τον εαυτό του όπως θέλει όπως και την ελευθερία του να μιλά τη γλώσσα του και να ασκεί τα ήθη και τα έθιμά του.

Advertisements

Ένα Σχόλιο to “Για το Μακεδονικό”

  1. Odyssey Says:

    Γκοοολ!!!
    Από την πραγματικότητα που εξιστορείς, σχετικά με τον πληθυσμό της Οθωμανικής Μακεδονίας, προέρχεται και ο πανευρωπαϊκός «γκουρμέ» όρος : ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΣΑΛΑΤΑ.
    Αυτή η ορολογία πρέπει να καταγγελθεί διεθνώς σαν εθνικά ύποπτη και να προσφύγουμε στα διεθνή δικαστήρια, γιατί υπονομεύεται η δική μας εθνική αλήθεια.
    Αν οι εθνικιστές των Σκοπίων αξιοποιήσουν την πασίγνωστη «Μακεδονική Σαλάτα», σαν εύκολο και πειστικό πολιτικό επιχείρημα, θα βρεθούμε σε δύσκολη θέση, γιατί είναι κάτι που το ξέρουν όλοι.
    Πώς δεν το πήραν χαμπάρι οι δικοί μας πατριώτες;
    Καταγγέλλω προς τον Άνθιμο, τον Ψωμιάδη, τη Χρυσή Αυγή και κάθε άλλο μακεδονομάχο ότι πολλά ελληνικά καταστήματα χρησιμοποιούν τον αντεθνικό όρο «Μακεδονική Σαλάτα» στο Μενού τους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: