Για το Περιστατικό με τη Σώτη Τριανταφύλλου

by

βιβλίο σώτης

Το περιστατικό
Κατά τη διάρκεια παρουσίασης του καινούργιου της βιβλίου σε χώρο των Εξαρχείων η γνωστή συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου δέχεται αυγά από παρευρισκόμενους. Το συμβάν σχολιάζεται ευρέως στα ΜΜΕ ως ζήτημα περιστολής της έκφρασης και φασισμού (βλ. ενδεικτικά 1, 2, 3).

Οι αιτίες
Η κ. Τριανταφύλλου, αρθρογραφώντας σε πλείστα έντυπα των ΜΜΕ, έχει εκφράσει συγκεκριμένες απόψεις (βλ. ενδεικτικά 1, 2).

Η γνώμη μου
Δεν θα εξετάσω εδώ αν οι απόψεις της κ. Τριανταφύλλου είναι ορθές ή λανθασμένες. Θα πάρω μάλιστα ως αφετηρία ότι οι απόψεις της είναι σωστές. Ούτε και θα αναφερθώ στη δημοσιότητα, που έδωσαν στο θέμα τα ΜΜΕ, αποκρύπτωντας παντελώς τις αιτίες για τις οποίες η γνωστή συγγραφέας δέχτηκε τον προπηλακισμό. Αυτό που αποκλειστικά με ενδιαφέρει είναι αν τέτοιες πρακτικές είναι ωφέλιμες για το κίνημα και αποδεκτές στην κοινωνία.

Πρέπει λοιπόν να ειπωθούν τα εξής :

1. Η ελευθερία γνώμης και έκφρασης είναι μία ελευθερία απαραίτητη για κάθε κοινωνία και κυρίως για μία επαναστατημένη κοινωνία. Χωρίς αυτή, χωρίς δηλαδή την ελεύθερη ροή και ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, δε μπορεί να υπάρξει κανενός είδους προοδευτική κοινωνική αλλαγή.

2. Στις ιεραρχικές και διαστρωματωμένες κοινωνίες του σήμερα η ελευθερία γνώμης και έκφρασης είναι αστικού τύπου. Στηρίζεται δηλαδή σε μία τυπική αλλά όχι ουσιαστική ισότητα στην άσκησή της. Σύμφωνα λοιπόν με την αστική έκδοση της ελευθερίας έκφρασης τόσο ο μεγαλοεκδότης εφημερίδας όσο και ο απλός πολίτης είναι ελεύθεροι να εκφράζουν τη γνώμη τους, ωστόσο η προφανής ασυμμετρία ανάμεσα στις δύο ελευθερίες δικαιολογείται από τα προσωπικά χαρίσματα του πρώτου – σε σχέση με τον δεύτερο – τα οποία και τον έκαναν μεγαλοεκδότη.

3. Η κ. Τριανταφύλλου ως επιτυχημένη συγγραφέας έχει τη δυνατότητα να αρθρογραφεί σε έντυπα ευρείας κυκλοφορίας και επομένως να εκφράζει μεν ελεύθερα τις απόψεις της, πλην όμως σαφώς ευρύτερα από τον οποιονδήποτε από εμάς.

4. Όταν οι απόψεις της κ. Τριανταφύλλου θίγουν σοβαρά ζητήματα για ένα κοινωνικό κομμάτι, αυτό δηλαδή που συμμετέχει στα κινήματα, και το κομμάτι αυτό επιθυμεί να αρθρώσει αντίλογο, η άρθρωσή του δεν είναι δυνατή έστω και με ένα δείγμα της ευρύτητας της κυκλοφορίας της άποψης της κ. Τριανταφύλλου. Η κ. Τριανταφύλλου ανοίγει δηλαδή έναν «δημόσιο διάλογο» (έτσι θεωρώ ότι και η ίδια αντιλαμβάνεται αυτές τις παρεμβάσεις της), που δεν έχει τις δυνατότητες να διεξαχθεί. Θα μου πείτε έτσι είναι η δημόσια σφαίρα στις καπιταλιστικές κοινωνίες. Θα σας πω «χέστηκα».

5. Η έκθεση των απόψεων της κ. Τριανταφύλλου στον ασύμμετρο αυτό «δημόσιο διάλογο» δε μπορεί παρά να απαντάται με την άρθρωση ενός αντιλόγου από το κίνημα, ενός αντίλογου ο οποίος μπορεί να αποκρύπτεται από τα ΜΜΕ αλλά είναι κοινωνικά υπαρκτός. Όποιος κατέχει θέσεις εξουσίας και τις χρησιμοποιεί, θα πρέπει λοιπόν να αναμένει και τα αποτελέσματα από την ασυμμετρία που συνεπάγεται η εξουσία του αυτή. Δε μπορεί απλώς να απολαμβάνει την ασφάλεια του μονολόγου, που του προσδίδουν τα ΜΜΕ, όταν εκφράζει μία συγκεκριμένη παλέτα απόψεων, σαν να μιλάει σε πηγάδι και να επιστρέφει η ηχώ της φωνής του. Το τανγκό χορεύεται με δύο.

6. Αν υπήρχαν ικανές συνθήκες ισοτιμίας στη δημόσια σφαίρα, θα διαφωνούσα στο να τρώει ο οποιοσδήποτε αυγά. Ωστόσο, σε μία δημόσια σφαίρα, που κυριαρχείται από τα ΜΜΕ, η μόνη δυνατή περίπτωση να ακουστεί αντίλογος στην κυρίαρχη άποψη, είναι ο εκάστοτε που την εκφέρει να φάει αυγά (και πάλι βέβαια η συμβολική πράξη της ρίψης αυγών θα παρουσιαστεί διαστρεβλωμένη ως αποσπασμένη από τις αιτίες της). Στην προκειμένη περίπτωση η κ. Τριανταφύλλου εκφέρει, μολονότι με έναν πιο εκλεπτυσμένο τρόπο, την κυρίαρχη άποψη. Αν δεν ίσχυε κάτι τέτοιο, σε πρώτη φάση θα αντιμετώπιζε πληθώρα κριτικού σχολιασμού από την αντίπερα όχθη και σε δεύτερη φάση θα έχανε την πρόσβασή της στα ΜΜΕ. Έτσι, μπορούν να εξηγηθούν τα αυγά από την πλευρά ενός κόσμου που διαφωνεί με τις απόψεις της και είναι πολύς.

7. Προσωπικά, πέρα από συμβολικές κινήσεις τύπου ρίψης αυγών/γιαουρτιών/κτλ και διαβάσματος κειμένων ενώπιον εκδηλώσεων διαφωνώ με οποιαδήποτε πράξη τρομοκράτησης, απειλής και άσκησης σωματικής βίας σε ανθρώπους, που εκφέρουν από θέσεις εξουσίας απόψεις με τις οποίες διαφωνούμε. Αυτοί οι άνθρωποι σε μία επαναστατημένη κοινωνία θα έχουν ακριβώς την ίδια ελευθερία έκφρασης με όλους τους υπόλοιπους (όποιος πιστεύει ότι δεν πρέπει να έχουν καθόλου ελευθερίες είναι προφανώς οπαδός του ολοκληρωτισμού). Η επιβολή μίας διά της βίας συμμετρίας στο τώρα είναι αφενός σίγουρα ανέφικτη. Από την άλλη η χρησιμοποίηση τέτοιων πρακτικών, που ξεφεύγουν από τον συμβολισμό και πηγαίνουν προς την φίμωση, δε συνάδει με ούτε «διαφημίζει» αυτό που θέλουμε. Η οργή είναι κατανοητή αλλά δεν αποτελεί για εμένα δικαιολογία. Αλλά, το κυριότερο, είναι δεδομένο ότι μία τέτοια πρακτική μπορεί να οδηγεί σε φαινόμενα καταπίεσης της ελευθερίας έκφρασης μέσα στα κινήματα. Αυτή είναι μία πρακτική, η οποία, όπου προκύπτει, θα πρέπει να τσακίζεται. Η ελεύθερη ροή ιδεών είναι η υπεροπλία των κινημάτων απέναντι στο σύστημα και όχι το αντίθετο (φυσικά πιστεύω ότι η πολυχρωμία απόψεων στα σημερινά κοινωνικά κινήματα, την οποία κατακρίνει η κ. Τριανταφύλλου με τον λόγο της, είναι απείρως πιο προωθημένη από το μονοδιάστατο της σφαίρας των ΜΜΕ, που η ίδια υπηρετεί, όχι με το αζημίωτο αλλά εμμίσθως – αυτό που αλλάζει τις κοινωνίες προς την προοδευτική κατεύθυνση συνήθως προκύπτει από τα πρώτα και όχι από τη δεύτερη).

Advertisements

31 Σχόλια to “Για το Περιστατικό με τη Σώτη Τριανταφύλλου”

  1. Greek Rider Says:

    Ομολογώ ότι μου είχε μείνει μια περιέργεια για το τι ακριβώς έγινε και το αν είχαν ή όχι δίκιο και αν ήταν ή όχι σωστό με την ενέργεια που έκαναν. Άσε που βρισκόμουν εκείνη την περίοδο σε απολογία από διαφόρους χωρίς να έχω διαμορφώσει άποψη.

    Νομίζω ότι η ανάλυση που κάνεις και είναι σωστή και με καλύπτει αρκετά.

    Το θέμα που αναδεικνύεται με βάση αυτά που αναφέρεις (π.χ. με το 2) είναι η λεγόμενη «Ισηγορία» δηλαδή να έχουν όλοι οι πολίτες-άνθρωποι την ίδια δυνατότητα να ακουστούν και να ακουστεί η άποψή τους. Εκεί πάνω βασίζεται κάθε στοιχειώδης επίκληση της δημοκρατίας. Δεν μπορεί π.χ να υπάρχουν 3 μεγάλα κανάλια και 3 μεγάλες εφημερίδες και από την άλλη κάποιοι να λένε ότι έχουμε δημοκρατία! Ή μας κοροιδεύουν ή κοροιδεύονται μόνοι τους.

    Τηλεόραση+εφημερίδες φτιάχνουν το τέλειο καθεστώς έμμεσης ολιγαρχίας, τέλειο γιατί αντί για βία βασίζεται στην προπαγάνδα. Και μάλιστα την δήθεν πολυφωνική προπαγάνδα (βλέπε ενημέρωση) αφού το ίδιο πράγμα το λένε πολλά κανάλια και εφημερίδες λόγω των μεγάλων διαφημίσεων κρατικά ελεγχόμενων εταιρειών όπως ο ΟΠΑΠ.

    Βάσει αυτών τα blogs π.χ. και οι ελεύθεροι χώροι που οι άνθρωποι ανταλλάσσουν ελεύθερες απόψεις είναι ασφαλώς στο στόχαστρο.

    Και βέβαια δεν μπορεί να πει κάποιος ότι με τα μπλόγκς είναι πλέον δυνατόν να έχει κανείς την ίδια φωνή με την Τριανταφύλλου. Σήμερα, σε σχέση με πριν από 5-6 χρόνια, απλά υπάρχει η άλλη άποψη έστω και σε χαμηλούς τόνους ή με μικρή αναγνωσιμότητα. Νομίζω όμως ότι θα γίνουν (γίνονται ήδη) προσπάθειες να σταματήσει η ελεύθερη διακίνηση απόψεων μέσω διαδικτύου. Τους ενοχλεί ακόμη και η ύπαρξη της άλλη άποψης, ακόμη και αν την διαβάζουν μόνο 10 άτομα.

  2. inlovewithlife Says:

    Το ζήτημα της ρίψης αυγών στη Σώτη δε μπορεί παρά να συζητιέται σε συνδυασμό με το θέμα της έλλειψης έστω και της ελάχιστης ισηγορίας, που ανέφερες. Καλύτερα, το πρώτο είναι αποτέλεσμα του δεύτερου. Αυτοί που εκ του ασφαλούς αρθρογραφούν στις εφημερίδες, θα πρέπει να αναλογιστούν πως θα ήταν αν συμμετείχαν σε μία κίνηση ανθρώπων, η κίνηση αυτή δεχόταν δημόσια μία κριτική χαμηλού επιπέδου, που τη διάβαζε όλος ο κόσμος και οι ίδιοι βρίσκονταν σε παντελή αδυναμία να αντιλέξουν.

    Αν η Σώτη είχε ένα μπλογκ και από εκεί έγραφε αυτά που έγραφε και υπήρχε η δυνατότητα διαλόγου, κάθε ρίψη αυγών θα ήταν απαράδεκτη. Εδώ όμως έχουμε ένα δημόσιο πρόσωπο που έχει ένα σημαντικό ακροατήριο και λοιδωρεί δημόσια διάφορους κοινωνικούς αγώνες. Δυνατότητα διαλόγου δεν υπάρχει ούτε επιδιώχθηκε. Ένα – δύο αυγουλάκια λοιπόν αποτέλεσαν έναν τρόπο ώστε να φανεί ότι ο «αόρατος» αντίλογος τελικά υπάρχει.

    Ο λόγος όμως που γράφω το άρθρο δεν ήταν τα αυγά στη Σώτη. Άλλωστε έχω συμμετάσχει και εγώ σε ακτιβισμούς με γιαουρτώματα, αφού πιστεύω στο συμβολισμό τους. Είναι η αξία που πρέπει να δίνεται στην ελευθερία της έκφρασης από το κίνημα. Γιατί αυτά που γράφει ο Πάσχος δεν είναι δυστυχώς τελείως ανεδαφικά, ας μην κρυβόμαστε. Υπάρχουν ακόμη στο κίνημα κατάλοιπα του ολοκληρωτισμού, που εξέφρασε μία μερίδα της ιστορικής αριστεράς. Προκύπτουν από μία αδυναμία να κατανοηθεί ο ρόλος της ελεύθερης ροής των ιδεών μέσα στις κοινωνίες.

    Σκοπός μας δε μπορεί να είναι να φιμωθεί κάποιος αλλά να μπορούν να μιλήσουν και να ακουστούν όλοι. Ούτε μπορούμε να πιστεύουμε στο αλάθητο των απόψεών μας αλλά στη διαρκή εξέλιξή τους στη βάση ενός ισότιμου διαλόγου. Αυτού που ακριβώς λείπει από τον κόσμο που εκφράζει η Σώτη και οι λοιποί υποκριτές και τιμητές των πάντων τύπου Πάσχου.

  3. Gilletina Says:

    Κρίμα τ’αυγουλάκια να πάνε χαμένα πάνω στο σκυλίδιο-γλυφοκωλάριο-του κάθε καθεστώτος…

    Για τα σκυλιά της εξουσίας η ιστορία πάντα δείχνει την λύση: επανάσταση για να είναι νόμιμες για λίγες μέρες οι κρεμάλες και οι χατζάρες.
    coupe romanoff: φράουλες πάνω σε παγωτό βανίλια..τα κεφάλια τους στο χιόνι…

  4. inlovewithlife Says:

    Χεχε gilletina όνομα και πράμα.

    Ας πούμε πως στην επανάσταση θα πρέπει να μιλήσει η κοινωνική δικαιοσύνη (ή τα παγωτά βανίλιες που λες). Κανείς άλλωστε δε θα αφήσει προνόμια αμαχητί.

    Η ιστορία όμως των ολοκληρωτισμών δείχνει ότι η εξουσία είναι κοινωνική σχέση και δεν εντοπίζεται σε ανθρώπους. Εύκολα ο καπιταλιστής γίνεται «επαναστάτης» δικτάτορας.

    Εγώ προτιμώ την προσέγγιση των ζαπατίστας. Βία στο λιγότερο δυνατό βαθμό και ως αυτοπροστασία, σπάσιμο των διαχωριστικών γραμμών μεταξύ κινήματος και κοινωνίας, διεξαγωγή νικών σε συμβολικό και ηθικό επίπεδο και όταν ο λαός καίει το σπίτι του κάθε δοσίλογου – γλυφοτσανάκη της εξουσίας ξαναχτίσιμο αυτού.

    Οι αστοί νομίζεις ότι είναι χαζοί και δε μας ξηλώνουν? Μας χρειάζονται σε αυτή τη φάση αν θέλουν να συνεχίσουν να υπάρχουν.

  5. Τρύφων Τριανταφυλλίδης Says:

    Η υπέρ-συμμετρία των αυγών απάντηση στην α-συμμετρία των ΜΜΕ, πάρα πολύ ωραία. Αυτό που μένει σαν ερώτημα είναι ποιος κρίνει τι είναι συμμετρικό και τι όχι. Ο κάθε α-νόητος μπορεί να θεωρήσει την δική του άποψή α-σύμμετρα προβαλλόμενη και να προσπαθήσει να επιβάλλει την δική του συμμετρία, το δικό του δίκαιο στο μοίρασμα της προβολής.

    Τελικά, ακόμα και σε αυτό το ζήτημα., στο τι είναι συμμετρικό και τι όχι, κριτής μπορεί να είναι μόνο η κοινωνία. Δεν υπάρχει συμμετρία χωρίς περιεχόμενο, δεν υπάρχει «δίκαια» κοινωνία χωρίς πάλι «περιεχόμενο» στον ορισμό του «δίκαιου», ούτε προφανώς «δίκαια» συμμετρία χωρίς περιεχόμενο.

    Εκτός αν προτιμάς να ορίσουμε σαν κριτή εσένα. Ή τους φέροντες τα αυγά. Οι τα αυγά τα ίδια. Εμένα και οι τρεις λύσεις μου φαίνονται εξίσου επικίνδυνες.

  6. inlovewithlife Says:

    Συμφωνώ Τρύφωνα.

    Γιατί αλλιώς θα παίζαμε όλοι αυγοπόλεμο στο όνομα της ασυμμετρίας και της καταπίεσης. Τελικός κριτής κατ’ εμέ είναι η κοινωνία και το γράφω πιο πάνω.

  7. Τρύφων Τριανταφυλλίδης Says:

    Καθόλου δεν μου φαίνεται να συμφωνείς, εσύ δέχεσαι τα αυγά σαν μέσο επιβολής της συμμετρίας αρκεί τα αυγά να είναι συμβολικά.

    Εγώ θεωρώ ότι η βία των συμβολισμών δεν είναι καλύτερη από την φυσική βία.

    Είτε μιλάμε και ανταλάσσουμε ιδέες, είτε αυγά. Τελεία και παύλα. Μέση οδός δεν υπάρχει.

  8. inlovewithlife Says:

    Δεν δέχομαι τα αυγά (υπάρχουν και πιο ευρηματικοί τρόποι) σαν μέσο επιβολής της συμμετρίας αλλά σαν μέσο ανάδειξης αντιλόγου σε μία δημόσια σφαίρα που αποκλείει την ύπαρξη της άποψής μου. Πως είναι δυνατόν να φέρουν τα αυγά τη συμμετρία? Μόνο να καταγγείλουν την ασυμμετρία μπορούν.

    Η εξίσωση της συμβολικής βίας των αυγών με τη φυσική βία το βλέπεις και εσύ ότι είναι παντελώς αστήρικτη. Με αυτή τη λογική ο αποκλεισμός των απόψεων όσων διαφωνούν με την Τριανταφύλλου από τη δημόσια σφαίρα (των ΜΜΕ – έτσι δομείται σήμερα παρόλες τις ελπίδες που γεννά το διαδίκτυο) μπορεί να εξισωθεί από τους ίδιους ως φυσική βία.

    Η ρίψη αυγών, τούρτας κτλ. μόνο ως συμβολική πράξη και μέσο έκφρασης μπορεί να γίνει κατανοητή, όχι ως φυσική βία.

  9. Gilletina Says:

    Κοίτα που καταντήσαμε με 25 χρονια δαπισμό και θατσερισμό.
    Να θεωρούμε ανήθικο την εμπρακτη αποδοκιμασία ΚΑΘΕΣΤΩΤΙΚΟΥ στόματος.
    Η αλλοτρίωση!
    Να είναι βία τ αβγα τα γιούρτια και οι ντομάτες…
    Λες και τα λεγόμενά τους δεν είναι βία για χιλιάδες που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα…
    Εγώ θα κάνω επανάσταση και σε στάλιν
    Αυτοί απλώς θ’αλλάξουν καρέκλα…
    Γι’αυτό επιμένω
    μας χρωστάνε και μας πήραν και το βόδι γιατί δεν αισθάνονται καμία απειλή… Η βία είναι μάνα της ζωής και της ιστορίας, υπάρχει παντού.
    Οποιος την κρύβει ή υστερικός, ή καταθλιπτικός είναι.

  10. Eleni Says:

    TΡ. Τριανταφυλλιδη, επειδη συμφωνω ειμαστε υστερικοι κλπ. Που θα παει θα καταφερουν να κανουν το Βοριδη πρωθυπουργο τουτοι εδω…

  11. inlovewithlife Says:

    @gilletina
    Έτσι είναι περίπου όπως τα λες (λίγο μανιχαϊστικά βέβαια, εμείς οι καλοί, η Τριανταφύλλου καταδικασμένη ως καθεστωτική και ρουφιάνα στο πυρ το εξώτερο). Ωστόσο, χρειαζόμαστε την άποψη ακόμη και του χειρότερού μας εχθρού, για να γινόμαστε καλύτεροι. Και οι όποιες κινήσεις μας θα πρέπει να έχουν μία αποδοχή από και μία απεύθυνση προς την κοινωνία.

    @eleni
    Εγώ βρίσκω φασιστική τη δημόσια σφαίρα (των ΜΜΕ), όπως κυριαρχεί σήμερα στις ζωές μας. Για πήγαινε να δουλέψεις ως δημοσιογράφος και θα σου πω εγώ ελεύθερη έκφραση με το καλάθι. Αντίθετα, το κίνημα είναι σαφώς πιο πολύμορφο από απόψεις και τάσεις ως δημόσια σφαίρα. Ίσως δεν έχεις και τόση επαφή αλλά το κίνημα δεν είναι φωτιές στην τηλεόραση. Είναι οι δεκάδες εκδηλώσεις καθημερινά σε όλη τη χώρα. Ο Βορίδης είναι ήδη στη Βουλή, αν δεν το πήρες χαμπάρι, και που ξέρεις, με λοιδωρία τύπου Τριανταφύλλου σε κάθε ενεργό πολίτη και χωρίς αντίλογο, μπορεί πράγματι να γίνει πρωθυπουργός. Και άμα ξαναποστάρεις εδώ προσπάθησε να συνομιλείς και με αυτούς που διαφωνείς, όχι μόνο με αυτούς που συμφωνείς.

  12. Gilletina Says:

    «» που θα παει θα καταφερουν να κανουν το Βοριδη πρωθυπουργο»»
    Μία άκρως αποκαλυπτική φράση όχι μόνο για ψυχολόγο…
    που θα πάει
    θα καταφέρουν (ρουμε εννοεί)
    να κάνουν ( να κανουμε)
    ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

    Aυτό γουστάρετε, αυτό προβάλλετε, αυτό υποστηρίζετε, ΑΥΤΟ ΕΙΣΤΕ.
    Δ Ε Ξ Ι Ο Ι Φ Α Σ Ι Σ Τ Ε Σ.

  13. Gilletina Says:

    αγαπητέ in love, μην είσαι τόσο σίγουρος οτι οι καθεστωτικές θέσεις είναι πάντα αγαθές…χωρίς ανταλλάγματα

  14. 3eftilas Says:

    eleos me tous eyipoliptous edo.eseis eiste oi xeiroteroi
    mipos na ketevoume me louloudia stin epomeni poreia gia na min ferei ayres o fasistas>??

  15. denyal Says:

    Θα συμφωνήσω γενικά, αλλά ειδικά εδώ:

    7. Προσωπικά, πέρα από συμβολικές κινήσεις τύπου ρίψης αυγών/γιαουρτιών/κτλ και διαβάσματος κειμένων ενώπιον εκδηλώσεων διαφωνώ με οποιαδήποτε πράξη τρομοκράτησης, απειλής και άσκησης σωματικής βίας σε ανθρώπους, που εκφέρουν από θέσεις εξουσίας απόψεις με τις οποίες διαφωνούμε.

    θα διαφωνήσω λίγο. Νομίζω είναι χρήσιμη μια γενική κατεύθυνση, η πολιτική ανάλυση και το να εστιάζουμε στην ουσία. Από κει και πέρα το κάθετι πρέπει να κρίνεται ξεχωριστά (χρόνος, τόπος, συγκυρία) και όχι να βάζουμε μια σειρά από άπειρα ειδικά κουτάκια προσδιορισμού 1,2,3,4,5,6,7 κτλ.

    Δηλαδή αν πάρουμε το 7 ως γενική κατεύθυνση η παρέμβαση στο δελτίο ειδήσεων της ΝΕΤ τον Δεκέμβρη του ’08, επειδή ενδεχομένως έγινε με άσκηση τρομοκράτηση ή βίας στον Παναγόπουλο, στους παρουσιαστές, τον τεχνικό κ.ο.κ δεν θα έπρεπε να γίνει. Ή η κατάληψη ραδιοφωνικών σταθμών στην Οαχάκα.

    Προσωπικά, αναγνωρίζω, κατανοώ και δικαιολογώ -για τους λόγους που αναφέρεις- την έκφραση να πετάξουν πρωτοβουλιακά κάποια άτομα αυγά ή γιουρτιά σε όσους/ες έχουν στασίδια στη δημόσια σφαίρα (Τριανταφύλλου, Μανδραβέλλης). Ως κινηματική έκφραση μου φαίνεται απολύτως αναποτελεσματική στα σημερινά δεδομένα και χάσιμο ενέργειας.

    Αλλά και αυτό δεν είναι γενικό. Πχ αν περνούσε η Τριανταφύλλου από το πεζοδρόμιο πίσω ή μπροστά από τα ΜΑΤ κατα τη διάρκεια πορείας και κάποιοι της πετάγανε αυγά, με αποτέλεσμα να μας πεθάνουν στα δακρυγόνα και της γκλοπιές ε, μαλακία θα κάνανε, ούτε δικαιολογώ ούτε τίποτα.

    Επίσης έχει το ενδιαφέρον του αυτό που λέει ο Κωνσταντίνου στο άρθρο Αστυνομία και ανθρώπινη φύση: «Όσο για τ’ αυγά στο Φλοράλ, που ακολούθησαν, αυτά επιβεβαιώνουν απλά τη μετάσταση του καρκινώματος της αστυνομικής νοοτροπίας.» και θα’ταν καλό να λάβουμε κι αυτήν την ανάλυση υπόψιν
    http://denyal.wordpress.com/2010/01/10/%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B9%CE%BD%CE%B7-%CF%86%CF%8D%CF%83%CE%B7/

  16. inlovewithlife Says:

    @denyal
    Μα στο κείμενό μου επικροτώ τη ρίψη γιαουρτιών στη Σώτη. Που το είδες ότι την αποδοκιμάζω. Έτσι, διαφωνώ με τον Κωνσταντίνου.

    Αυτό που εγώ αποδοκιμάζω είναι απειλές και πράξεις βίας – και όχι καθαρά συμβολικές πράξεις – ενάντια στην ελευθερία έκφρασης κάποιου οποιουδήποτε, είτε εκφράζει απόψεις υπέρ είτε κατά των κινημάτων. Δεν είμαστε σωστοί κατά φύσιν, η εκ φύσεως ορθότητα είναι ίδιον των ολοκληρωτισμών και της εξουσίας. Οι ιδέες πρέπει να ρέουν ελεύθερα για να βελτιωνόμαστε.

    Επίσης, πουθενά δεν αποδοκιμάζω πράξεις βίας συλλήβδην, γιατί δεν είμαι οπαδός του γύρνα και την άλλη σιαγόνα. Αυτές ειδικά θα πρέπει να κρίνονται ad hoc και εδώ συμφωνώ μαζί σου. Η εισβολή στην ΕΡΤ είναι ένα καλό παράδειγμα της οικειοποίησης των θεσμών της εξουσίας από τα κοινωνικά κινήματα και, αν χρειάστηκε βία ενάντια σε κάποιον σεκιουριτά που πήγε να κάνει «τη δουλειά του», αυτή καλώς ασκήθηκε, προκειμένου να περάσει ο λόγος μας αντί αυτός της ΓΑΔΑ σε κανένα σπίτι παραπάνω.

    Αυτό έλειπε, να παραδίδαμε το μονοπώλιο της βίας και της πολιτικής στο κράτος έτσι αμαχητί.

  17. denyal Says:

    ??? πού είδες να γράφω ότι αποδοκιμάζεις; :)))

    Για τον Κωνσταντίνου δεν ξέρω, το σκέφτομαι..

    Είναι ίσως μια συζήτηση σε διαφορετικά επίπεδα, οπότε δεν έχουμε απαραίτητα αποκλειόμενα ενδεχόμενα. Γιατί θα μπορούσε μια ψυχαναλυτική σκοπιά «ο μπάτσος μέσα μας» να μην αποκλείει ή καταδικάζει μια κινηματική ή πρωτοβουλιακή δράση. Δηλαδή, για να το πω και αλλιώς, ο θυμός, η οργή, η επιθετικότητα δεν είναι απαραίτητα κακός σύμβουλος. Μπορεί να βγάλουν σε κάτι καλό. Αλλιώς θα μιλούσαμε για μια χριστιανο-βουδιστική ρομποτική νιρβάνα-αφασία 😀

    ΥΓ: πάντως νομίζω αξίζει επίσης ένα άρθρο για την φρίκη που φάγανε, για την απειλή που νιώθουν και εκφράζουν ένας σορό κόσμος για μερικά αυγά και γιαούρτια.. Για αυγά και γιαούρτια! Και η λέξη «φασισμός» να κρέμεται από τα χείλη τους συνέχεια! Άμα ήταν έτσι ο φασισμός… Περίεργοι καιροί

  18. christopher Says:

    Είναι φριχτό, αλλά δεν καταλαβαίνω τίποτα. Διαβάζω τα βιβλία της Σώτης Τριανταφύλλου από το Σάββατο βράδυ κλπ κλπ. Και είναι ή δεν είναι καλή λογοτεχνία. And that’s all. Από πότε ένας συγγραφέας γίνεται ή απαιτούμε να γίνει ηγέτης κινήματος και μάλιστα του δικού μας ο καθένας κινήματος? Πότε ζώ? Την εποχή του Lorca και δεν το ξέρω? Ο συγγραφέας ρωτήθηκε για τον αν θέλει να γίνει σωτήρας μας και σωτήρας των νεκρών απόψεών μας? Από πότε οι επαναστάστες θέλουν «δικό τους άνθρωπο», να απηχεί δηλ. δικές τους απόψεις στα media και τι είδους επαναστάτες είναι αυτοί που θέλουν τα media, δηλ. δομές μιας θεσμοθετημένης ηληθιοποίησης, να είναι με το μέρος τους, αλλά από άλλο δρόμο? Και τί επαναστατικό, δηλ. τί καινούριο, φέρνουν αυτοί? Γιατί σε αυτήν την χώρα πρέπει όλα να τα παίρνουμε τόσο σοβαρά? Γιατί σε αυτήν την χώρα δεν μπορεί κάποιος να μιλήσει, να γράψει, να παίξει ο,τι μουσική γουστάρει, να ΕΙΝΑΙ όπως θέλει χωρίς να φοβάται…κάποιον. Όποιον κάθε φορά? Γιατί το περιστατικό με 5, 10, 20 ηλιθίους, όργανάκια άλλων, που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα και τίποτα καλύτερο να κάνουν Δευτέρα βράδυ να μάς απασχολεί ως συμβολική, μη συμβολική, συμμετρική, ασσύμετρη, κωδωνοειδής ή πλατύκυρτη πράξη? Γιατί όποιος κάνει κάτι και πληρώνεται γι’αυτό να είναι εχθρός και παράλληλα οπαδός του συστήματος? Αυτοί, οι άλλοι (κατά Sylvia Plath) πώς πληρώνουν ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ? Με μαύρη μαγεία? Γιατί αν κάποιος θέλει διάλογο και δημιουργική αντιπαράθεση δεν το κάνει την ώρα που πρέπει (π.χ. κατά την παρουσίαση ενός βιβλίου) και με bάση τους μηχανισμούς του διαλόγου? Γιατί κάποιος που δεν υποστηρίζει ή ασκεί την βία πρέπει να είναι καταθλιπτικός ή νευρωτικός (παρεπιπτόντως κλινικά δεν γίνεται τέτοιος διαχωρισμός)? Γιατί έχω την αίσθηση διαβάζοντας όλα τα παραπάνω κείμενα οτι πρέπει να παρουμε τα όπλα? Και αν δεν θέλω να πάρω τα όπλα, αλλά απλά να χορεύω σαν τον Oliver Twist κάθε πρωϊ, γιατί πρέπει να θανατωθώ γι’αυτό?
    Ευχαριστώ

  19. inlovewithlife Says:

    Έχεις πει τη λέξη ηλίθιος μαζί με κάμποσους άλλους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς πάρα πολλές φορές στο σχόλιό σου.

    Άσε που δεν καταλαβαίνω καμία από τις παραληρηματικές ερωτήσεις που βάζεις, οι οποίες δεν έχουν καμία επαφή με την πραγματικότητα.

    Ευχαριστώ.

  20. christopher Says:

    1) Η έννοια του ηλίθιου χρησιμοποιήθηκε μόνο δύο φορές. Και μάλιστα σε μία από τις φορές υπέπεσα και σε ορθογραφικό παράπτωμα. Διορθώνω: Ηλιθιοποίηση και όχι Ηληθιοποίηση. Άλλη διόρθωση: Με βάση και όχι με bάση.
    2) Θα μπορούσα να μπώ στον κόπο και να αντιπαραθέσω αριθμητικά τους δικούς μου και τους δικούς σου απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς, καθώς και των υπολοίπων εδώ. Ωστόσο, αυτό μού φαίνεται κάπως ψυχαναγκαστικό και καθόλου δημιουργικό. Αν θές μπορείς να το δείς και μόνος σου άλλωστε.
    3) Η Σώτη Τριανταφύλλου είναι συγγραφέας. Παρόλα αυτά, συχνά αρθρώνει πολιτικό λόγο. Αυτά τα δύο δεν πάνε κατ’ ανάγκη μαζί στην λογοτεχνία (Στο κείμενό μου, που δεν φαίνεται πως διάβασες, αναφέρω κατ’αντιπαράθεση και όχι τυχαία τους Lorca-Plath). Το ο.τι κάποιος αρθρώνει πολιτικό λόγο αυτόματα τον τοποθετεί κάπου, εδώ ή εκεί. Οι άνθρωποι που είναι εδώ ή εκεί θέλουν μια φωνή, έναν άνθρωπο να τούς εκπροσωπεί, να νιώθουν δυνατοί, γιατί πάντα οι εδώ και οι εκεί νιώθουν κατατρεγμένοι. Και εδώ ξεκινάει το πρόβλημα. Τί γίνεται όταν ο πολιτικός σου λόγος δεν είναι ούτε εδώ, ούτε εκεί? Τότε απλά την τρώς από παντού και για όλα, μέχρι και γιατί τόλμησες να πάς κάπου και να παίξεις χάλια μουσική.
    4) Ο διάλογος που όλοι τόσο διακαώς επιζητάμε έχει κανόνες και μηχανισμούς που απαιτούν ορθολογική σκέψη (διαλογίζομαι), νηφαλιότητα και μεγάλη πειθαρχία. Η ρίψη αυγών, λοιπόν, δεν μπορεί εκ φύσεως να αποτελεί έναν από τους μηχανισμούς διαλόγου, καθώς καταστρατηγεί και τις τρείς παραπάνω έννοιες, δηλ. της ορθολογικής σκέψης, της νηφαλιότητας και πειθαρχίας. Αναρωτιέμαι γιατί αυτοί οι 5, 10, 20 άνθρωποι δεν έπερναν μέρος στην συζήτηση του βιβλίου και δεν ξεκινούσαν μια δημιουργική αντιπαράθεση με την συγγραφέα? Ποιός τους εμπόδισε? Αυτό θα ήταν λογικό, αν ο στόχος τους ήταν ο δημιουργικός διάλογος που δεν ήταν. Γιατί δεν διοργάνωναν μια Anti-Σώτη μίνι διαδήλωση έξω από τον χώρο παρουσίασης του βιβλίου? Γιατί δεν διοργανώνουν μαζί με άλλους ανάλογες συζητήσεις βιβλίων? Ποιός τους εμποδίζει? Γιατί η Σώτη πριν γίνει Σώτη Τριανταφύλλου μπορούσε να διακινεί το έργο και τις απόψεις της χωρίς να προστρέχει σε εφημερίδες και περιοδικά?
    Πάνω σε αυτούς τους νοητικούς άξονες κινήθηκε το κείμενο μου.
    Δεν ξέρω αν βοήθησα καθόλου να διασαφηνιστούν οι ας άνω παραληρηματικές μου ερωτήσεις. Let me know.
    Ευχαριστώ

  21. inlovewithlife Says:

    1+2. Δεν έχω πρόβλημα με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς. Έχω θέμα όταν αντιλαμβάνομαι αδυναμία ή μη διάθεση συζήτησης από συνομιλητή.
    3. Εγώ, τουλάχιστον, δεν επιχειρηματολόγησα στο να μην έχει η Τριανταφύλλου βήμα λόγου οπουδήποτε και για ο,τιδήποτε.
    4. Αυτό για το οποίο έγραψα το κείμενο είναι εύκολο να κατανοηθεί αν διαβάσεις το ακόλουθο κείμενο του σωματείου Βιβλίου – χάρτου (σελ. 8):

    http://www.bookworker.gr/files/kakektypo_01-10.pdf

    Το οποίο αποτελεί απάντηση στο απαράδεκτο και χαμηλού επιπέδο ακόλουθο κείμενο της Σώτης :

    http://www.bookworker.gr/files/%20%CE%A3%CF%8E%CF%84%CE%B7%CF%82%20%CE%A4%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%8D%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CF%85.doc

    Λύσε μου τώρα μια απορία. Τι δυνατότητες να φτάσει στο κοινό έχει το κείμενο του σωματείου σε σχέση με την παπαριά της Σώτης που διάβασαν δεκάδες χιλιάδες. Κάπου εδώ καταλαβαίνεις λοιπόν ότι όταν αποκλείεται πάντα η μία άποψη (αυτή των εργαζομένων στην προκειμένη περίπτωση) και αναπαράγεται μόνιμα η άλλη (αυτή των αφεντικών σε βερσιόν αριστερής του καναπέ) έρχονται τα γιαούρτια ως ελάχιστη φωνή διαμαρτυρίας αυτών που μονίμως διαβάλλονται. Στον δικό μας διάλογο δεν χωράνε γιαούρτια ούτε καταπίεση, ο σύγχρονος δημόσιος «διάλογος» είναι που καταπιέζει.

  22. christopher Says:

    Ξέρω γώ. Το γεγονός οτι γράφω και ξαναγράφω στο χώρο σου σού δείχνει οτι δεν έχω διάθεση να συνομιλήσω? Τί να πώ…
    Διάβασα με προσοχή και τα δύο κείμενα και μού δημιουργήθηκε η αίσθηση οτι τα κείμενα μιλάνε για δύο διαφορετικά πράγματα, όχι αναγκαία αμοιβαίως αποκλειόμενα. Από τη μιά τα δικαιώματα των εργαζομένων και από την άλλη η έννοια της προσωπικής ευθύνης του κάθε εργαζομενου και όλων μαζί.
    Σχετικά με τους εργαζομένους: Προσωπική εμπειρία. Εργάζομαι εδώ και 3 χρόνια σε δημόσιο χώρο από τον οποίο δεν πληρώθηκα ποτέ. Ζώ με κατά διαστήματα πενιχρά λεφτά από ερευνητικά κονδύλια. Πράγμα που κάνει την καθημερινότητα και την προοπτική επιβίωσής μου αρκετά δυσοίωνες. Δεν κλαίγομαι. Προσωπική επιλογή. Τα πολλά λεφτά πάνε στους μεγάλο-κάτι. Αλλά και στους μικρότερο-κάτι που είναι γύρω από τους μεγάλο-κάτι και ονειρεύονται να γίνουν σαν τους μεγάλο-κάτι. Ακούω καθημερινά και από τους δύο να μιλάνε για τα οικονομικά επιτεύγματά τους. Προ ημερών οι μικρότερο-κάτι «επαναστάτησαν» και κάλεσαν σε γενική απεργεία γιατί από το ανάλογο Υπουργείο τούς κόπηκε η καταβολή ενός κονδυλίου που προοριζότανε για διδασκαλία μαθημάτων σε φοιτητές. Και δεν δίδασκαν μαθήματα σε φοιτητές. Οπότε λογικά τους κόπηκε και παράλογα «επαναστάτησαν» απέναντι σε ένα οικονομικό δικαίωμα που δεν τούς άρμοζε. Οι ίδιοι, αλλά και οι μεγάλο-κάτι έρχονται καθημερινά στο χώρο και πίνουν φραπιεδές και λένε για τα παιδάκια και για τις γκόμενες τους και όταν έρχονται διάφοροι κακομοίρηδες να εξυπηρετηθούν τρώνε πόρτα ή περιμένουν με τις ώρες χωρίς να ξέρουν τί γίνεται πίσω από τις κλειστές πόρτες. Όταν δε, από «λάθος της μοίρας» τυχαίνει να είναι μη λευκοί οι κακομοίρηδες…απλά δεν γίνεται ποτέ η δουλειά τους. Εν ολίγοις αυτοί οι άνθρωποι δεν αξιολογούνται ως προς την συμπεριφορά τους, δεν αξιολογούνται ως προς την ποιότητα της δουλειά τους, δεν αξιολογούνται για το επίπεδο μόρφωσής τους, αλλά δεν έχουν κανένα ηθικό πρόβλημα να πληρώνονται για να πίνουν φραπέδες και απαιτούν και παραπάνω. Αλλά έτσι γίνεται υποθέτω. Όχι. Ο μικρός άνθρωπος (ο εργαζόμενος) έχει και προσωπική ευθύνη και οφείλει να απειλέιται και με απόλυση. Τα πάντα όμως ξεκινάνε από τους ορισμούς. Πώς ορίζω τον Εαυτό μου ως άνθρωπο, ως πολίτη και τελικά ως εργαζόμενο.
    Σχετικά με την δυνατότητα διακίνησης απόψεων: Νομίζω πως ματαίως προσπαθείς να δικαιολογήσεις μια πράξη (ρίψη αυγών-προσωπική επίθεση εναντίον ενός ατόμου) που απλά δεν δικαιολογείται με τίποτα. Δεν καταλαβαίνω γιατί σε μια παγκόσμα κοινωνία πληροφορίας οργανωμένη πάνω σε μαζικότερα εργαλεία, όπως το διαδίκτυο, να μην φτάνει και η Athensvoice να θεωρούμε ο,τι έχει μεγαλύτερη δύναμη. Δεν νομίζω οτι μέσω της Athensvoice θα μπορούσε π.χ. ποτέ να οργανωθεί μια «κοινωνική κίνηση», κάτι που έχει αποδειχθεί οτι μπορεί να γίνει μέσω οργανωμένων blog. Πόσοι διάβαζουν την Athensvoice και πόσοι μπαίνουν καθημερινά στο διαδίκτυο και μπορούν να προωθήσουν απόψεις, στάσεις, αντιλήψεις ή να εκπαιδευθούν σε μια στάση ζωής. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένας πολύ καλός χώρος άσκηση δημόσιου διαλόγου και κοινωνικής επιρροής. Το πρόβλημα βέβαια είναι οτι, όπως για όλα, έτσι και γι’αυτό πρέπει κανείς να στρώσει τον κώλο του κάτω και να κάνει καλή και συστηματική δουλειά εκπαιδεύοντας κόσμο. Και πάλι λοιπόν το θέμα της κοπιαστικής εργασίας, της πειθαρχίας, της ανάληψης προσωπικής ευθύνης κλπ κλπ.
    Sorry για την πολυλογία.

  23. denyal Says:

    α! ορίστε ένας άνθρωπος που ξεπήδησε από το υστερόγραφό μου 😛

    @christopher: χρησιμοποιείς τα συμπτώματα ως ασθένειες. Κι έτσι ψάχνεις θεραπείες για τα συμπτώματα. Κι όλη αυτή η ανάλυση σε περιβάλλον που παραποιείς.

  24. christopher Says:

    Ναι έτσι είμαι εγώ. Ξεπηδάω από από παντού και κυρίως από υστερόγραφα. Αν έπαιρνα μέρος σε παράσταση του Όνειρου Καλοκαιρινής Νύχτας ξέρω πολύ καλά τί ρόλο θα έκανα.
    Δώσε κάτι παραπάνω, ωστόσο. Τι είναι σύμπτωμα και τί ασθένεια πραγματική και όχι σύμπτωμα? Παρεπιπτόντως, όταν η ασθένεια είναι πολυπαραγοντικής αιτιολογίας, όπως εδώ, συνήθως αυτό που κάνουμε είναι να αντιμετωπίζουμε τα συμπτώματα (μη χάσουμε και τον ασθενή) και ταυτόχρονα να προσπαθούμε να την κατανοήσουμε καλύτερα.
    Το περιβάλλον δεν το παραποιώ. Απλά χρειάζεται να πάρεις πάντα αποστάσεις και να δείς την μεγάλη εικόνα. Θα ήταν τέλειο για την οποιαδήποτε επιχειρηματολογία να ισχύει το Α ή το Β. Αλλά όπως έγραφε και ο Κάντ η αλήθεια για την πραγματικότητα είναι αποσπασματική. Σε ελεύθερη μετάφραση: Κανείς ποτέ δεν μπορεί να ξέρει την αλήθεια, παρά μόνο ένα τμήμα αυτής.
    Αλλά αερολογώ και φταίς εσύ denyal γι’αυτό. Δώσε κάτι πιο συγκεκριμένο.

  25. denyal Says:

    Να δώσω.

    Σύμπτωμα είναι η ρίψη αυγών, εσύ λες να το αντιμετωπίσουμε εφαρμόζοντας (ή επιβάλλοντας; ) «κανόνες και μηχανισμούς διαλόγου», καταδικάζοντας δηλαδή τη ρίψη. Εγώ συμφωνώ με τον in love, το σύμπτωμα είναι παραπάνω από δευτερεύον, αν όχι δικαιολογημένο. Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε όλη την ενέργεια μας στο να ανατρέψουμε τους μηχανισμούς που κάνουν παντοδύναμο το λόγο των Πρετεντέρη, Μανδραβέλη, Τριανταφύλλου κ.ο.κ. και επιβάλλουν αφωνία σε ό,τι και να’χει να πει ένας αυγουλορίπτης. Ο οργή του αυγουλορίπτη είναι δικαιολογημένη επειδή η παντοδυναμία των προηγούμενων δεν είναι απλώς λόγια που μπορεί να απορρίψει ή συμφωνήσει σε μια κουβέντα, αλλά εφαρμόζεται στην καθημερινή ζωή του: είναι ο απολυμένος του Πατάκη και ο δεμένος πισθάγκωνα στα Εξάρχεια -κατα ‘παρότρυνση’ Σώτης.

    Σύμπτωμα είναι ο μικροαστισμός των μεγαλο-κάτι κ μικρο-κάτι. Εσύ λες να επιβάλουμε ‘αξιολόγηση’. Πράγματι αυτό θα λειτουργούσε και η Ελλάδα θα έμοιαζε περισσότερο σε ΗΠΑ κ Αγγλία. Θα προστάτευε τον μικροαστισμό του υπακούοντας στους αυστηρότερους κανόνες. Έτσι θα σωθεί ο ασθενής (κοινωνία) ; Με καλοκουρδισμένους (αξιολογημένους) υπήκοους; Και όταν η κυβέρνηση ζητήσει εισβολή στην Βουλγαρία λόγω «πυρηνικού κινδύνου και βιολογικών όπλων και…» εμείς θα ψηφίσουμε χαζοχαρούμενοι σε δημοψήφισμα υπερ. Και μετά μπορεί να εκλέξουμε μια μαύρη ομοφυλόφιλη γυναίκα για πρωθυπουργό, έτσι για κάθαρση..

    Το περιβάλλον που παραποιείς: Τα ΜΜΕ περνάνε το Πρόγραμμα Σταθερότητας, σε λίγο θα κατεβάσουν πορεία χειροκροτητών για την κατάργηση του 14ου μισθού και των 1.000.000 ανέργων. Τα «οργανωμένα blogs» παρότρυναν (με κάλυψη από ΣΚΑΙ, Ελευθεροτυπίας, Νέων…) για βουβή συγκέντρωση μαυροντυμένων στο Σύνταγμα, αφού είχαν καεί χιλιάδες στρέμματα και δεκάδες άνθρωποι. Κι εσύ μιλάς για «δυνατότητα διακίνησης απόψεων»…

  26. Νέλλη Ψαρρού Says:

    Αγαπητοί φίλοι,
    μπήκα σε αυτόν τον σχολιασμό λίγο αργά, αλλά θα ήθελα να πω δυο πράγματα επειδή έχω διαφωνήσει κάθετα με τη συγκεκριμένη ενέργεια εναντίον της Σ.Τ. (όσο και εναντίον του Μανδραβέλη).
    1) Παρότι είμαι υπέρ αυτού που ονομάζουμε «συμβολική βία» (γιαούρτωμα, αυγά, κλπ), η συγκεκριμένη επιλογή των αποδεκτών είναι άκυρη, και μάλιστα για μένα υποδηλώνει πολιτική ατολμία. Θέλω να πω, όσο και να διαφωνεί κανείς με τα συγκεκριμένα κείμενα της Σ.Τ., δεν νομίζετε ότι υπάρχουν άλλοι αποδέκτες πολύ πιο «άξιοι» για να δεχτούν μια τέτοια πράξη; Γιατί δεν πήγε κανείς να τα πετάξει σε ανθρώπους που με πολύ πιο πρόδηλο τρόπο βιαιοπραγούν επάνω μας; Δεν είναι εκ του ασφαλούς μια τέτοια ενέργεια, όταν ξέρει κανείς ότι δεν θα έχει καμία συνέπεια; Τόλμησε κανείς να πετάξει αβγά σε πολιτικούς που σκοτώσαν δέντρα (π.χ. Κακλαμάνης) ή έκλεψαν δημόσιο χρήμα (π.χ. Δούκας, Αλογοσκούφης), κι ας ήταν σίγουρο ότι μετά θα πέρναγαν κάμποσες ώρες στο τμήμα;
    2) Αν το επιχείρημα που δικαιολογεί την πράξη είναι ότι αυτοί έχουν πρόσφαση στον δημόσιο λόγο, που το κίνημα δεν έχει, και ότι έτσι δηλώνουν την ύπαρξή τους, τότε επίσης ακυρώνεται διότι ο κυρίαρχος λόγος χρησιμοποίησε το ίδιο περιστατικό για να απαξιώσει το κίνημα ξανά και ξανά. Τώρα θα μου πειτε, αυτοί θα το έκαναν ούτως ή άλλως., Φυσικά. Όμως, αφενός δεν πρέπει να τους προσφέρουμε το άλλοθι απλόχερα, αφετέρου μην νομίζετε την κοινή γνώμη εντελώς ηλίθια: για παράδειγμα, παρά το κυριιάρχο κράξιμο της κατάληψης της ΕΡΤ, είναι λίγοι οι πολίτες που πράγματι πίστεψαν τον Παναγόπουλο να παραλογίζεται, σε αντίθεση με την περίπτωση της Σ.Τ.
    Ευχαριστώ
    Νέλλη Ψαρρού

    ΥΓ: προσπαθώ να έρθω σε επαφή με την ομάδα σας καθώς ξεκινάμε μια μεγάλη κινητοποίηση για την ελέυθερη κατασκήνωση για φέτος το καλοκαίρι, αλλά δεν βρίσκω το μειλ σας (ή είμαι στραβή ή δεν το έχετε αναρτημένο). Παρακαλώ, επικοινωνήστε μαζί μου.

  27. inlovewithlife Says:

    Καλησπέρα Νέλλη,

    το να ονομάζεται η ρίψη γιαουρτιών βία εν ονόματι της κάλυψης της κυριαρχίας υπό το πέπλο της ιερότητας είναι ηθικισμός. Η ρίψη γιαουρτιών και άλλων εδεσμάτων γινόταν ανέκαθεν προς πρόσωπα που συμβόλιζαν ή εξέφραζαν την κυριαρχία (εδώ των αφεντικών). Δίχως να έχω ασχοληθεί με το θέμα της Σώτης πιστεύω ότι αυτοί που πέταξαν γιαούρτια σε αυτήν (και όχι στον Πέτρο Δούκα) το έκαναν για συγκεκριμένους λόγους που πάντως δε μπορεί να συνιστούν πολιτική ατολμία.

    Οι λοιποί που ανέφερες δεν χρειάζονται γιαούρτια αλλά να αποδοθούν στον λαό και αυτός να αποφασίσει τι θα τους κάνει. Το γεγονός ότι αυτό σήμερα δε συμβαίνει οφείλεται στη γενικότερη υποχώρηση των μαζικών και οργανωμένων κοινωνικών κινημάτων. Αλλά αυτό σιγά σιγά αλλάζει καθώς οι αυταπάτες του καπιταλισμού καταρρέουν σαν τραπουλόχαρτα.

    Το μέηλ μου είναι το avandipopolo[παπακι]hotmail.com και δεν είναι πουθενά αναρτημένο. Τελικά δεν φτιάχτηκε καμία ομάδα για θέματα ελεύθερου κάμπινγκ, όπως κάποτε είχα αναφέρει από εδώ. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να φτιαχτεί τώρα. Οπότε είμαι στη διάθεσή σου (μιας και έρχεται καλοκαίρι).

  28. denyal Says:

    Αυγά στον Αλογοσκούφη: http://www.youtube.com/watch?v=cN1vDw8xP0Y

    για όλους έχει 😉

  29. inlovewithlife Says:

    Όχι, είναι έκφραση δριμείας βίας στο πρόσωπο του υπηρέτη ολονών μας κ. Αλαγοσκούφη. Τόσες θυσίες για τον Ελληνικό λαό και αυτό ως αντάλλαγμα?

    Αγνώμονες. Έπρεπε να γλύφετε κώλους αντί να αντιδράτε. Με ηθικισμούς και ποινικοποίηση ακόμη και το κλάσιμο θα τιμωρείται ως δείγμα αντίστασης.

    Μπράβο στα παιδιά που το έκαναν τότε αυτό.

  30. eno Says:

    ena taksidi sta omorfa dwdekanisa klegontas tin mira tis patridaas mas

    kalispera vriskome sto nisi tis rodou 2 mines kai merikes meroules mono kai oloi mou xrostane den me plironoun exw agannaktisi kai episis exw eisagelika xartia sta xeria mou kai den exw vrei to dikio mou!ti mporo na kano? ti omos? exw anaferi to gegonos se oles tis dimosies ipiresies kai den exoun kanei tpt exw ilikrina omos katsi 4 meres xwris upno kai exw kataferi na mazepso simantika xartia sta xeria mou oste to mono pou mou menei na pliroso kai ta eisitiria me eidiotiko aeroskafos oste to proi na vriskome stis vrikseles kai den ftanei mono afto den eimai kala apo tin igia mou tha frontiso pali apo to tsepaki mou na peraso kai mia eksetasi apo enan psixiatro kai ama xriasti tha to pao akoma parapera na paro ena daneio oste na likso afto to thema me enan dikigoro gnosto exw ftasi sto amin re pedia pou einai to kratos mas pou einai sas parakalo kante kati kante kati

    to kratos mas thima tis eparxias dld to dikio mas mporoume na to vroume stin evropi mono?egw pantos den pistevo akoma oti imaste stin evropi!!? eimaste?

    egw katagome apo ena asimantoo kratos pou kanii tin prospatheia na mpei stin megali eikogeneia
    kai emis pou eimaste eidi den mporoume na kanoume tin prospathia na paraminoume mesa stin megali oikogeneia….
    e nai loipon epidi pragmatika ta exw peksi ligo avrio kiolas tha vriskome se gnwsto kanali stin athina na po pragmatika to vasano pou perasa edw eidi exw megali anagi apo iatriki parakolouthisi kai eidi den exw kamia anagi na gino diasimos gia afto pou anafero kai episis oute oikonomiko ofelos to mono pou thelo einai to dikio mou gt exw ola ta aparetita stixia pou mporo na ftaso kai na therapefso aftin tin megali pligi pou mu kanane edw stin RODO elpizo na me katalavete kai na me psistepste oti den prokite gia ena astiaki ……..eisaggelia protodikion rodou…..
    signomi alla den mporo allo….. renos soutis exw kathotata nomima xartia kai plires iliko sas parakalo kante kati sas iketevo einai ilikrinestato eimai se tetio stadio oste exw ftasi na skeftome pos na figo apo afton ton kosmo kai exw afisi atoma oikogeniaka na to kseroun PARAKLISI PARAKLISI PARAKLISI

  31. eno Says:

    NISOS RODOS ONOMA PLOIOU

    SALPARO APO PIREA GIA DWDEKANISA PROORISMOS RODOS FIRST

    VILLAGE>PILONA SECOND LINDOS NEXT FALIRAKI>NEXT OLD TOWN OF

    RODOS

    ME ENA PAPI KAI 100 EVRO STIN TSEPI NA DW TI MPORO NA KANO

    MONOS M XWRIS HELP APO FAMILY KAI EFAGA ENA XASTOUKI APO

    OLES TIS ARMODIES DIMOSIES IPIRESIES DIOTI

    EIMOUNA POLI KALOS ME OLOUS KAI ME TOUS PANTES PANTOU!!!

    NA EIMAI 4 KAI 30 KAI NA KSIMERONI SAVATO SE ENA AFTOMATO

    POLITI!!! MONO ME TO LAPTOP MOU KAI NA EIMAI SE MIA APELPISTIKI

    KATASTASI SE AGANAKTISI!!!NA!!!ZITAO ENA ARITHMO TILEFONOU

    APO TO STATHMO RADIO TAKSI EDW STIN AGAPIMENI MAS PANEMORFI LINDO KAI NA MOU TIN LENE KIOLAS EPIDI EIMAI STIN ANAGI NA ME VRISKI AGGLOS IPIKOOS NA ME PIGENI STO VENZINADIKO NA MOU PLIRONI TIN VENZINA ENO PRIN LIGO ITAN KAI I ASTINOMIA O NOMOS POU MOU PROSEFERE ENA MPOUKALAKI GIA NA PAO 2 KM ME TA PODIA NA ITAN PARON KAI O DIKITIS KAI NA MOU LEEI MONO AFTO MPOROUME NA KANOUME PITEMOU RE PAIDIA MIA SIMVOULI PITE KATI PITE TI THA GINI DLD ME AFTIN TIN KATASTASI ????????? META OLOI MAS KRAZOUME TON PROTHIPOURGO META OLOI KRAZOUME TIN KIVERNISI ENO TO PROVLIMA EINAI PROTOFANES DINOUNE SE LATHOS ATOMA NA FORESOUN TIS TIMIMENES STOLES POU MAS EKPROSOPOUN PAGOZMIOS EIMASTE TOURISTIKI XWRA APO KEI ZOUME POS MPORO NA VGALO AFTA POU EXW MESA MOU POS MPORO NA PO TO PARAPONO MOU POS?????? ENO EXW PAREI OLA TA GNOSTA KAI SUPER DIASIMA TILEFONA ANAGIS KAI NA MIN APANTAI OUTE ENA POS GINETE AFTO POS MIA DIMOSIA IPIRESIA EKTOS APO TA KLASIKA POU TOUS EXOUN RITHMISI LATHOS POS GINETE AFTO EDW SE EVROPAIKO KRATOS SE EVROPAIKO MELOS SE ENAN POLITISMO ME PSILA TO KEFALI APO TIN ARXEOTITA POS????I IDIA I ERT MOU GIRISE TIN PLATI I IDIA I ERT

    AFTA DEN EINAI OUTE GIA PROSOPIKI MOU DIAFIMISI OUTE GIA OIKONOMIKO KERDOS DEN TA EXW ANAGI APLA AFTA TA LEO GIA NA DITE SE TI KATASTASI ME EXOUN FERI SE ENA EPARXIAKO MEROS KATI NTOPIA PEDAKIA POU EXOUN KAVALISI TO KALAMI ME TON KOPO TON PAPOUDON TOUS ALLA TO KALAMI SPAI DEN EINAI STATHERO

    KAI DEN EINAI KAI APILI OUTE PROIDOPISI EIDI EXW TO ILIKO KAI EGW THA VRO TO DIKIO MOU OXI EDW ALLA STIN PRAGMATIKI EVROPI VRIKSELES DEN THA XASO TON EAFTO MOU GIA KATI XORIATES MIX APO ALLES XWRES POU 1 MONO EVRO KERMA NA PESI KATO THA TOUS PESI TO SALIO MEXRI NA TO MAZEPSOUN EINAI DLD APELPISTIKI KATASTASI

    ENA EROTIMATOLOGIO NA GINI MONO KAI NA MPEI SE ETIMOTITA GIA NA GINI ENA TSEK GT ERXETE O TOURISTAS ENA MONO

    O TOURISTAS ERXETE GT TA KSENODOXIA EDW KAI PASIS ELADOS ERXONTE MONO KAI MONO GIA TO TSAMPA POU DINOUNE KAI GIA TO POLIXROMO VRAXIOLI TELOS PANTON NA MIN KSEFEVGOUME APO TO THEMA

    KOITA POU EXOUME FTASI DLD SE GNOSTO ESTIATORIO STIN KARDIA TIS TOURISTIKIS MAAS LINDOU PIGA NA FAO KSILO KAI DEXTIKA KAI SOVARES PROSFOLES GT PIGA NA PARO TA LEFTA POU MOU XROSTANE ME KATHAROTATO EISAGELIKO SFRAGISMENO XARTI APO TO PROTODIKIO RODOU PITE M TI GINETE

    GIA AFTA POU EIPA KAI GIA AFTA POU EXW NA PO AVRIO ERT APO TIS 15.00 NA DEXTO TIS MINISIS KAI TIS KATANGELIES AMA EXW ESTO KAI TO PARAMIKRO PSEMA I ESTO KAI TIN PARMIKRI ASINARTISIA ILIKRINESTATA OMOS

    DWDEKANISA NISOS RODOS XWRIO LINDOS ORA 4.50 STOUS AFTOMATOUS POLITES KONTA STO PARKING GAIDOURION POU EXOUN EDW GIA NA KLEVOUN TOUS KAKOMIROUS LIGOUS TOURISTES POU EXOUME

    AFTA POU MOU XROSTANE THA TA KANO DWREA GIA TA ADESPOTA EDW ME IPEFTHINI DILOSI APO AT I APO TON DIMO. ILIKRINA TA EXW PEKSI PIA…ILIKRINESTATA OMOS

    EFXARISTO POLI GIA TIN KATANOISI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: