Με Αφορμή την Υπόθεση του Gamato

by

gamato συγκέντρωση

Με αφορμή την υπόθεση του κλεισίματος της μηχανής αναζήτησης αρχείων p2p gamato.info πρέπει να βγούμε όλοι στην επίθεση :

Αμφισβητώντας την Ιερότητα του θεσμού της Πνευματικής Ιδιοκτησίας.
Οι θεσμοί δεν είναι ουρανοκατέβατοι, ιεροί ή θεόσταλτοι, ακόμη και αν προσπαθεί το πρόσωπο της εξουσίας να μας πείσει για κάτι τέτοιο. Αντίθετα, είναι ανθρώπινα δημιουργήματα και γι’ αυτό οι άνθρωποι και οι κοινωνίες έχουν κάθε δικαίωμα να τους αλλάζουν με κοινωνική ανυπακοή και μαζικά κοινωνικά κινήματα, ιδιαίτερα αν τέτοιοι θεσμοί είναι άδικοι ή δεν ανταποκρίνονται στις κοινωνικές συνθήκες και ανάγκες. Ο νομικός θεσμός της πνευματικής ιδιοκτησίας δεν είναι ιερός αλλά υπόκειται σε αμφισβήτηση και αλλαγή από τις κοινωνίες. Επιπλέον, επειδή είναι άδικος και δεν ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες, επιβάλλεται η κινητοποίηση και η έμπρακτη κοινωνική ανυπακοή για την μεταβολή του.

Αναιρώντας την Πνευματική Ιδιοκτησία στη Βάση της.
Ο νομικός θεσμός της πνευματικής ιδιοκτησίας είναι άδικος και ανήθικος. Δημιουργεί σπάνη αγαθών εκεί που αυτή δεν υπάρχει και καταληστεύει τους δημιουργούς πνευματικών αγαθών, για τους οποίους υποτίθεται ότι θεσπίστηκε. Επιπλέον, από όλες τις πιθανές πραγματικότητες διανομής των πνευματικών αγαθών στις κοινωνίες επιλέγει την πιο άδικη και απαράδεκτη από τη σκοπιά της διανεμητικής δικαιοσύνης : δίνει τη νομικού χαρακτήρα δυνατότητα σε ιδιωτικούς φορείς να περιχαρακώνουν με απόλυτα ιδιωτικά δικαιώματα τη γνώση και τον πολιτισμό, αποκομίζοντας ιδιωτικά κέρδη άνευ ορίων, αποξενώνει τις κοινωνίες από τα πνευματικά αγαθά, ιδιαίτερα τα κατώτερα στρώματα που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν, και, το χειρότερο, ελέγχει τελικά την μελλοντικά παραγόμενη γνώση και τον πολιτισμό.

Αποδομώντας την Αποτελεσματικότητα του Θεσμού.
Η μόνη δικαιολογητική βάση για την ύπαρξη του νομικού θεσμού της πνευματικής ιδιοκτησίας, η οποία μπορεί να σταθεί μέχρι κάποιο σημείο, είναι αυτή που σχετίζεται με την αποτελεσματικότητα του θεσμού για την παροχή κινήτρων ιδιωτικού κέρδους στους δημιουργούς, ώστε να παράγουν γνώση και πολιτισμό. Η δικαιολόγηση είναι εξαιρετικά απλή : κανείς (δημιουργός) δε θα αφιερώσει το χρόνο και την εργασία που απαιτείται για την παραγωγή ενός πνευματικού έργου, αν δεν αναμένει κάποιου είδους οικονομική ανταπόδοση. Κατά συνέπεια, η ύπαρξη παραγωγής γνώσης και πολιτισμού προϋποθέτει τον θεσμό. Χωρίς αυτόν δε θα δημιουργούσε κανείς πνευματικά αγαθά. Η δικαιολόγηση αυτή περιέχει ελάχιστα ψήγματα αλήθειας. Είναι σίγουρο ότι αν δεν υπήρχε πνευματική ιδιοκτησία, θα συνέχιζαν οι άνθρωποι να δημιουργούν πνευματικά αγαθά, ίσως και ανώτερης ποιότητας. Κυρίαρχο κίνητρο της δημιουργίας δεν είναι το ιδιωτικό κέρδος αλλά άλλες βαθύτερες ανθρώπινες ανάγκες. Το ζητούμενο είναι τι πολιτισμό θέλουμε, πλήρως εμπορευματοποιημένο ή ελεύθερο προς όλους, λαϊκό και δημιουργούμενο συλλογικά. Από την άλλη μπορεί να υποστηριχθεί εξίσου, αν όχι περισσότερο, σθεναρά ότι η πνευματική ιδιοκτησία με τα απόλυτα ιδιωτικά δικαιώματα στη γνώση και τον πολιτισμό εμποδίζει, δεν ενθαρρύνει, την παραγωγή πνευματικών αγαθών, γιατί δεν επιτρέπει στους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση στην ήδη κατακτημένη γνώση και τέχνη, ώστε με βάση αυτή να δημιουργήσουν νέα.

Αμφισβητώντας την Επικαιρότητα του Θεσμού στην Ψηφιακή Εποχή.
Ο θεσμός της πνευματικής ιδιοκτησίας είναι προϊόν της βιομηχανικής καπιταλιστικής κοινωνίας, η οποία σταδιακά παρέρχεται. Οι σύγχρονες οικονομίες στηρίζονται σήμερα περισσότερο από ποτέ στη γνώση και την καινοτομία. Η παραγωγή περισσότερης και ποιοτικότερης γνώσης γίνεται ιδανικά με μορφές συνεργασίας που δεν ακολουθούν τα καπιταλιστικά πρότυπα της εργασιακής ιεραρχίας και πειθαρχίας αλλά βασίζονται στην ελεύθερη και ανιδιοτελή συνεύρεση των ανθρώπων με σκοπό την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο. Το καλύτερο παράδειγμα τέτοιων συνεργατικών μορφών παραγωγής είναι το κίνημα του ελεύθερου λογισμικού. Περαιτέρω, σήμερα, σε αντίθεση με παλαιότερες εποχές διαθέτουμε την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή (τεχνολογίες πληροφορικής & επικοινωνιών) για να καταστήσουμε το σύνολο της ανθρώπινης γνώσης, μνήμης και πολιτισμού προσβάσιμο ανά πάσα στιγμή σε ισότιμη βάση σε όλους τους ανθρώπους. Σε όλα τα παραπάνω η πνευματική ιδιοκτησία στέκεται ολοκληρωτικά εμπόδιο με τέτοιο απαράδεκτο τρόπο, ώστε να μοιάζει στις συνειδήσεις των ανθρώπων με λείψανο μιας άλλης παρελθούσας εποχής.

Οργάνωση των Κοινωνικών Αντιστάσεων & Κοινωνική Ανυπακοή.
Η παροχή στους χρήστες μίας πλατφόρμας που να διευκολύνει την ελεύθερη ροή της πληροφορίας στο διαδίκτυο, όπως αυτή του gamato.info, αμφισβητεί εν τοις πράγμασι τον άδικο και αναιτιολόγητο θεσμό της πνευματικής ιδιοκτησίας. Γι’ αυτό αποτελεί πράξη ενδεδειγμένης κοινωνικής ανυπακοής και συνολικής προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Ουδέποτε όμως η κοινωνική ανυπακοή δεν άλλαξε από μόνη της τα πράγματα δίχως μαζικά και οργανωμένα κοινωνικά κινήματα να υποστηρίζουν αυτούς που τη διαπράττουν απέναντι στην καταστολή της εξουσίας. Και πριν αλλά κυρίως μετά τις συλλήψεις για την υπόθεση του gamato περιέρχεται το μπαλάκι σε όλους εμάς, που χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο, να βγούμε μπροστά και να οργανώσουμε τις αντιστάσεις μας για την διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας, για την απονομιμοποίηση της ρητορικής υπέρ της πνευματικής ιδιοκτησίας στην κοινωνία, για την έμπρακτη αμφισβήτησή της και τελικά για την μεταβολή των ισχύοντων κανόνων στα μέτρα μας και σύμφωνα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας.

Advertisements

Ένα Σχόλιο to “Με Αφορμή την Υπόθεση του Gamato”

  1. justmyselfnow Says:

    αποψεςι για το gamato http://konstantinosgogos.wordpress.com/2010/04/12/gamato-info-%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%B7/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: