ΚΚΕ & Λάσπη

by

κκε

Τις τελευταίες ημέρες η λάσπη κατά του ΚΚΕ έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Οι παράγοντες που διοχετεύουν αρνητική προπαγάνδα ενάντια στο καθεστωτικό αυτό κόμμα απλώνονται σε όλο το φάσμα εξουσίας πλην του ΣΥΡΙΖΑ. Από τον Πάγκαλο της Κυβέρνησης ως το ΛΑΟΣ της ακροδεξιάς, την ΕΥΠ / ΕΛ.ΑΣ. και όλα τα ΜΜΕ μεγάλης ακροαματικότητας (με προεξάρχοντα τον όμιλο του Αλαφούζου) όλοι στοχεύουν συλλήβδην στο ΚΚΕ με χτυπήματα κάτω από τη ζώνη. Η ρητορική της λάσπης ταυτίζει το ΚΚΕ με την μη ελεγχόμενη, μη κρατική και εκτός της αστικής νομιμότητας βία αλλά ανασύρει και κάθε υπόθεση, στην οποία αυτό μπορεί να παρουσιαστεί ως εκτεθειμένο.

[Παρένθεση] : Ενδεικτικό του κλίματος της προβοκάτσιας. Όταν μέλη του ΚΚΕ μπήκαν πρόσφατα στο Υπουργείο Εργασίας, για να το καταλάβουν, βρήκαν γραμμένα στους τοίχους συνθήματα τύπου «να καεί το μπουρδέλο η βουλή» και άλλα τέτοια χαζά (το σύνθημα αυτό μαζί με το «κλέφτες» που φωνάζουν ρυθμικά τα πλήθη απέξω από τη βουλή εκφράζει μεν ένα αίσθημα απαξίωσης του συστήματος εξουσίας αλλά είναι το πλέον απολίτικο σύνθημα και δε χρειάζεται να το χαϊδεύουμε – τη βουλή δε θα την κάψουμε, θα την καταλάβουμε και θα την καταργήσουμε χρησιμοποιώντας την για τις συνεδριάσεις του κεντρικού συμβουλίου της Κομμούνας της Αθήνας).

Τι έχει κάνει το ΚΚΕ αυτό τον καιρό, για να συνασπίζονται όλα τα στηρίγματα του συστήματος εξουσίας εναντίον του? Κάτι απλό. Έχει αποφασίσει για πρώτη φορά να κινητοποιήσει τις δυνάμεις του ακόμη και ενάντια την αστική νομιμότητα, προκειμένου να πετύχει τους στόχους που κάθε φορά βάζει. Η αμφισβήτηση όμως του συστήματος εξουσίας από ένα κομμάτι του δημιουργεί, έστω και μακρινούς, κινδύνους αποσταθεροποίησης και πρέπει να τσακίζεται νωρίς. Αυτό εκφράστηκε τον Δεκέμβρη απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό εκφράζεται και εδώ, μολονότι η αναλογία δεν ταυτίζεται με κανέναν τρόπο.

Το ΚΚΕ είναι ένας γραφειοκρατικός μηχανισμός θρησκευτικού τύπου, που αναπαράγει τον εαυτό του μέσα στο χρόνο πείθοντας τα μέλη του ότι ο μηχανισμός αυτός και τα συμφέροντά του ταυτίζονται με τους αγώνες του κόσμου της εργασίας. Δεν είναι κακό να ζεις τον μύθο σου (ακόμη και αν αυτός είναι ολόκληρή σου η ζωή) ενάντια στα διδάγματα της ιστορίας, της εμπειρίας, των κοινωνικών αγώνων και των επαναστάσεων. Όσα άλλωστε κομματίδια της αριστεράς δεν εξελίσσονται αλλά παραμένουν μονολιθικά σε μία εντελώς λανθασμένη πρόσληψη της ιστορίας και της κοινωνίας, εξαφανίζονται για τον απλό λόγο ότι όλο και λιγότεροι άνθρωποι ζούν τον μύθο αυτόν. Το ΚΚΕ όμως παραμένει σε μία κρίσιμη μάζα για τον απλούστατο λόγο ότι είναι σε θέση να αναπαράγει τη γραφειοκρατία του μέσα στο σώμα του κόσμου της εργασίας και αυτό το πράγμα ξέρει να το κάνει πάρα πολύ καλά (μόλις πεθαίνει ο ένας ισόβιος πρόεδρος ενός ισχυρού του συνδικάτου, έχει ήδη ετοιμάσει τον επόμενο). Επειδή δε η ταξική πάλη είναι κάτι που θα υπάρχει όσο θα υπάρχει και καπιταλισμός, όσο βαθιά (όχι και τόσο σήμερα) και αν την κρύβουν, το ΚΚΕ παρέχει αναμφίβολα μία κοινωφελή υπηρεσία στην κοινωνία, εξισορροπώντας τις καπιταλιστικές αντιφάσεις μέσα από τη στοιχειώδη υπεράσπιση του κόσμου της εργασίας και καλυτερεύοντας τις συνθήκες ζωής αρκετού κόσμου.

Σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Το σύστημα εξουσίας, όπως αρθρώνεται διεθνώς, δεν έχει πια ανάγκη τον κρατικό – γραφειοκρατικό συνδικαλισμό, για να εξισορροπήσει τις αντιφάσεις του. Πειραματίζεται σε νέες βάσεις. Επομένως, η δράση με το εργατικό κίνημα (αλλά πλέον και με κάθε κοινωνικό κίνημα) εξωθείται εκτός της αστικής νομιμότητας. Έτσι, ακόμη και η κοινωφελής υπηρεσία του ΚΚΕ τίθεται εκτός νόμου και ξεκινά η οξυμένη και ακηδεμόνευτη ταξική πάλη. Το ΚΚΕ συνήθισε στη νομιμότητα. Απλώς τώρα αυτή το πετάει απέξω. Σε λίγο θα το πετάξει στην άκρη και ο κόσμος της εργασίας.

[Υστερόγραφο] : Η φάση με τις μειώσεις μισθών στον Ριζοσπάστη και την Τυποεκδοτική έχει καταντήσει γραφική. Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις δεν είναι – σκέτο – καπιταλιστικές, όπως γράφουν μερικοί τζιτζιφιόγκοι. Τα κέρδη πηγαίνουν στον γραφειοκρατικό μηχανισμό του ΚΚΕ. Τώρα που η επιδότηση στα κοινοβουλευτικά κόμματα έπεσε κατά 50%, ήταν αναμενόμενη η περικοπή μισθών σε όλα τα κομματικά στελέχη που εργάζονται εκεί (όχι στους απλούς εργαζόμενους από όσο ξέρω). Αυτό είναι κάτι θεμιτό. Αλλιώς και για εμάς που τρέχουμε στα κινήματα θα έπρεπε να διεκδικηθεί μισθός μετά διαμαρτυριών λόγω τσαμπέ «εργασίας». Έχουνε τρελαθεί μερικοί εδώ πέρα.

Advertisements

9 Σχόλια to “ΚΚΕ & Λάσπη”

  1. xamogelo Says:

    αν και δεν συμφωνώ με την ανάλυση σου σε πολλά πράγματα αυτό με τις πτώσεις μισθών στον ριζοσπάστη με έχει τσατίσει πολύ. Εντάξει κάποιος που δεν ανήκει πουθενά και δεν έχει παράγει κάποιο έργο εκτός εργασίας ίσως θα πρέπει να του δείξουμε κάποια κατανόηση.

    Όμως πραγματικά κομμάτια της αριστεράς αλλά και κόσμος που ανήκει σε διάφορους π.χ. συλλόγους που κάνουν δουλειά εθελοντικά και πάνε να την πούνε στο ΚΚΕ με τέτοιους τρόπους μου φαίνονται πολύ άθλιοι… λες και οι ίδιοι κόβουν ένσημα στον κόσμο που κολλάει αφίσες κάνουν… έλεος δηλαδή…

  2. xamogelo Says:

    Επίσης
    «Σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Το σύστημα εξουσίας, όπως αρθρώνεται διεθνώς, δεν έχει πια ανάγκη τον κρατικό – γραφειοκρατικό συνδικαλισμό, για να εξισορροπήσει τις αντιφάσεις του. Πειραματίζεται σε νέες βάσεις. Επομένως, η δράση με το εργατικό κίνημα (αλλά πλέον και με κάθε κοινωνικό κίνημα) εξωθείται εκτός της αστικής νομιμότητας. Έτσι, ακόμη και η κοινωφελής υπηρεσία του ΚΚΕ τίθεται εκτός νόμου και ξεκινά η οξυμένη και ακηδεμόνευτη ταξική πάλη. Το ΚΚΕ συνήθισε στη νομιμότητα. Απλώς τώρα αυτή το πετάει απέξω. Σε λίγο θα το πετάξει στην άκρη και ο κόσμος της εργασίας.»

    Σίγουρα το ΚΚΕ είναι ένα αρκετά γραφειοκρατικό μόρφωμα. Τουλάχιστον στην πράξη. Όμως δεν νομίζω ότι το ΚΚΕ θα το πετάξει ποτέ ο κόσμος της εργασίας εκτός… είναι εκτός πραγματικότητας να το λες. Θεωρώ έχει μια αρκετή καλή επαφή με τον κόσμο της εργασίας και κυρίως στα ποιο χαμηλά εισοδήματα το θέμα είναι ότι δεν μπορεί να επεκταθεί ιδιαίτερα σε άλλα κομμάτια του πληθυσμού. Τουλάχιστον για την ώρα. Για το θέμα της νομιμότητας αντικειμενικά δράση του ΚΚΕ θα το οδηγήσει και στην αλλαγή νοοτροπίας. Είναι αναπόφευκτο και τουλάχιστον εγώ ελπίζω ότι θα βγει κάτι διαφορετικό από αυτό.

  3. inlovewithlife Says:

    Αν ο κόσμος της εργασίας πρόκειται να διαγράψει σημαντικές νίκες στα χρόνια που έρχονται, αυτό θα περνά αναγκαστικά μέσα από ένα ακηδεμόνευτο, αυτόνομο και δημιουργικό εργατικό κίνημα, που θα βάζει στην πράξη θέματα αυτοδιεύθυνσης της παραγωγής.

    Αν κανείς πιστεύει ότι αυτό θα γίνει με πρακτικές τύπου ΚΚΕ, τότε αυταπατάται. Από την άλλη ο κόσμος της εργασίας μπορεί να μην στραφεί μαζικά σε τέτοιες πρακτικές. Σε μία τέτοια όμως περίπτωση είναι πιθανότερη η ενδυνάμωση της ακροδεξιάς στους χώρους δουλειάς παρά του ΚΚΕ.

  4. Tweets that mention ΚΚΕ & Λάσπη « in_love_with_life -- Topsy.com Says:

    […] This post was mentioned on Twitter by Nikos Roussos. Nikos Roussos said: "ΚΚΕ & Λάσπη" http://bit.ly/aY9F9v […]

  5. xamogelo Says:

    @inlovewithlife
    Αυτό:

    «ακηδεμόνευτο, αυτόνομο και δημιουργικό εργατικό κίνημα, που θα βάζει στην πράξη θέματα αυτοδιεύθυνσης της παραγωγής.»

    είναι αναμφισβήτητα απαραίτητο για μια διαφορετική κοινωνία όμως δεν είναι απαραίτητο για να έχουμε νίκες σαν εργατική τάξη.

    «Από την άλλη ο κόσμος της εργασίας μπορεί να μην στραφεί μαζικά σε τέτοιες πρακτικές.»

    ο κόσμος της εργασίας αμφιβάλλω κατα πόσο είναι σε θέση σήμερα με τους παρόν όρους να θέσει τέτοια ζητήματα. Δεν ξέρω ειλικρινά. Η μορφή της εργασίας σήμερα αλλοτριώνει τον άνθρωπο σε τέτοιο βαθμό που δεν ξέρω κατα πόσο είναι ικανός να θέσει τέτοια θέματα άμεσα. Και όταν εννοώ άμεσα εννοώ στο χρονικό περιθώριο που θα απαιτήσουν-απαιτούν οι περιστάσεις…

  6. denyal Says:

    «το ΚΚΕ παρέχει αναμφίβολα μία κοινωφελή υπηρεσία στην κοινωνία» με ποιο κριτήριο το γράφεις αυτό; Το ΚΚΕ κρίνεται συνολικά. Αλλιώς και το ΠΑΣΟΚ έχει στο παρελθόν «στοιχειωδώς υπερασπιστεί τον κόσμο της εργασίας» και «καλυτερεύσει τις συνθήκες ζωής αρκετού κόσμου» (καλά αυτό το τελευταίο πάει και σε όλα τα κόμματα, οι υπάλληλοι της βουλής θα το επιβεβαιώσουν).

    Παραλλαγή αυτού θα μπορούσε να’ναι: «το Εθνικοσοσιαλιστικό Κόμμα των Γερμανών Εργατών παρέχει αναμφίβολα μία κοινωφελή υπηρεσία στην κοινωνία … με τη μείωση της ανεργίας», όπου καταλαβαίνουμε και καλύτερα τα μεγέθη «αναμφίβολα» κ «»κοινωφελή».

    Ή άλλη παραλλαγή. «Η Εκκλησία παρέχει αναμφίβολα μία κοινωφελή υπηρεσία στην κοινωνία … με τη ραγδαία μείωση των κρουσμάτων του HIV» (λόγω επιβολής δόγματος σεξ.αποχής)

    Το ΚΚΕ δε ζει τον μύθο του κάπου μόνο του. Έχουμε τις στρατιές που παράγει αυτός ο «γραφειοκρατικός μηχανισμός θρησκευτικού τύπου» να μας κάνουν τη ζωή δύσκολη από το Λύκειο, στα Πανεπ/ΤΕΙ, μετά στα συνδικάτα… δεν ξέρω αν δραστηριοποιείται και στα καπι, το φοβάμαι..

    Σίγουρα γούσταρα που υπερασπίστηκε τις πρόσφατες απεργίες στον Πειραιά. Αλλά δεν θεωρώ πως η ίδια η ύπαρξη του ΚΚΕ έχει κάτι το κοινωφελές και ότι υπερασπίζεται τον κόσμο της εργασίας. Το αντίθετο. Όσο υπερασπίστηκε και τους αντάρτες (ή την προοπτική αταξικής κοινωνίας) με τη Βάρκιζα. Αν συνυπολογιστεί το κόστος της παρουσίας του ΚΚΕ στην κοινωνία ή/και στον κόσμο της εργασίας πιο συγκεκριμένα, τότε να κάνουμε σούμα να δούμε αν ήταν κοινωφελείς οι υπηρεσίες Του.

    Η επίθεση που δέχεται το ΚΚΕ έχει δυο σκέλη νομίζω, το αυθόρμητο και το κατευθυνόμενο. Στην αυθόρμητη λάσπη συμμετέχουν είτε άνθρωποι που πιστεύουν στο τωρινό πολίτευμα και την αστική νομιμότητα, είτε φανατισμένοι αντιΚΚΕδες -δεν χρειάζεται να τους βάλουν χέρι αρχισυντάκτες ούτε να λάβουν οδηγίες από πουθενά, το κάνουν ευχαρίστως. Βεβαίως το αυθόρμητο δημιουργήθηκε κυρίως από… προηγούμενες κατευθύνσεις.
    Το κατευθυνόμενο σχετίζεται με πολιτικά-οικονομικά συμφέροντα. Στο κατευθυνόμενο βλέπουμε αυτά που γράφεις στο άρθρο σου, όμως βλέπουμε και κάτι ακόμα.

    Πχ στα λιμάνια η κυβέρνηση προτίμησε να αντιμετωπίσει το ΠΑΜΕ επικοινωνιακά και όχι με καταστολή. Θα συνέβαινε το ίδιο αν τα σωματεία είχαν αντιεξουσιαστικές αναφορές; Δεν νομίζω. Χωρίς αυτό να είναι απόλυτο (αφού έχουν οδηγηθεί πρόσφατα στα αστ.τμήματα στελέχη, μέχρι και βουλευτής του ΚΚΕ ή το τσάκωμα και ξεμπρόστιασμα ασφαλίτη στον Ριζοσπάστη) οι «γκουρού του συστήματος εξουσίας» θεωρούν -προς το παρόν- το ΚΚΕ σχετικά ακίνδυνο και ελέγξιμο, οπότε το αντιμετωπίζουν με… συμβατικούς τρόπους. Το θεωρούν ιδανικό στόχο για να στρέψουν τη δυσαρέσκεια του κόσμου προς τα εκεί.

    Αξίζει επίσης να σημειωθεί η προτίμηση των προαναφερφέντων γκουρού σε ό,τι πιο ελέγξιμο και αφομοιώσιμο για να… παίξουν. Δεν είναι τυχαίο που η ‘συλλογική μνήμη’ κατέγραψε τον ΣΥΡΙΖΑ πχ ως υπερασπιστή του αρ.16, ενώ αν την ρωτήσεις για ΕΑΑΚ (και ακόμα χειρότερα για ΝΑΡ, ΑΡΕΝ κτλ) δε θυμάται κάτι συγκεκριμένο… όπως δε θα θυμούνται και τα βιβλία της ιστορίας (αν προλάβουν να γραφτούν απ’αυτό τον συμφερτό).

    Δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους κοινωφελείς γκουρού της λάσπης: Ριζοσπάστης – Σύντομη αναφορά στο αναρχικό ρεύμα στην Ελλάδα http://bit.ly/bCnWFv

  7. denyal Says:

    Και μια μικρή ένσταση περί του θεμιτού σε Τυποεκδοτική, Ριζοσπάστη, 902.

    Ένας «γραφειοκρατικός μηχανισμός θρησκευτικού τύπου» αποκτά μέλη με συγκεκριμένους τρόπους. Είναι θεμιτοί αυτοί οι τρόποι;

    Από την στιγμή που γίνεται κάποια/ος μέλος, είναι θεμιτό ό,τι κι αν αποφασίσει η ηγεσία του μηχανισμού γι’αυτήν/ον;

    Η ένσταση σχετίζεται κυρίως για το αν ρωτήθηκαν αυτοί οι άνθρωποι για τις συγκεκριμένες αποφάσεις (μειώσεις μισθών, απολύσεων, υπερωριών, οτιδήποτε) στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή που γίνονται -πήραν μέρος στην απόφαση που τους αφορούσε;

    Δεν μπορεί δηλαδή να εξισώνεται αυτός που λέει σε μια αμεσοδημοκρατική διαδικασία ‘θα πάω εγώ για αφισοκόλληση’ με αυτόν που ακούει ένα ωραίο πρωί ‘το πολιτικό γραφείο αποφάσισε πως από σήμερα είσαι άνεργος χωρίς αποζημίωση, βρες δουλειά’.

  8. inlovewithlife Says:

    Για να μην παρεξηγηθούν αυτά που έγραψα, δύο σχόλια :

    α) Τυχόν μειώσεις μισθών στα στελέχη του ΚΚΕ για τη βιωσιμότητα του κομματός τους είναι κάτι κατανοητό (από μένα), εφόσον δεν διακινδυνεύουν την αξιοπρεπή διαβίωσή τους. Αν τα στελέχη αυτά διαφωνούν, τότε είναι ασυνεπή ως προς αυτά που πιστεύουν. Εγώ δε εξισώνω τα πάντα ως προς το άτομο και την κοινωνία στην εργασία, κοινώς δεν είμαι εργατιστής. Καταλαβαίνω – ή μάλλον είμαι μαζί με – κάποιον που αγωνίζεται για κάτι που αυτός πιστεύει. Εν προκειμένω, δεν έχω καμία διάθεση να υπερασπίσω κάποιον που πληρώνεται να αγωνίζεται για αυτό που πιστεύει αλλά όταν του λένε ότι υπάρχει θέμα βιωσιμότητας αυτός σηκώνει την παντιέρα της σύμβασης εργασίας.

    β) Εσχάτως άκουσα και για απολύσεις. Αυτό είναι κάτι τελείως διαφορετικό.

    Τώρα, σε αυτά που λες :

    Μισώ αυτά που αντιπροσωπεύει το ΚΚΕ περισσότερο από ό,τι μπορείς να φανταστείς. Με ενοχλεί όμως να βλέπω φτηνή κριτική σε ζητήματα τέτοια, τη στιγμή που η ίδια κριτική γίνεται από άλλους πομπούς με ιδιοτελείς σκοπούς.

    Το ΚΚΕ πράγματι παρέχει ένα είδος «κοινωφελούς» συνδικαλισμού, με την έννοια ότι κερδίζει με αυτόν για κάποιον κόσμο κάποιες κατακτήσεις. Ή τουλάχιστον κέρδιζε. Αυτή είναι η κοινωνική λειτουργία του ως κομμάτι του συστήματος, για αυτό υπάρχει ακόμη. Το ότι μπορεί κανείς να αποδώσει αυτόν τον χαρακτηρισμό στον συνδικαλισμό του ΚΚΕ ως προς κάποιες πτυχές του δε σημαίνει ότι δε μπορεί να αποδώσει άλλους για κάποιες άλλες πτυχές. Και η εκκλησία παρέχει μία κοινωφελή υπηρεσία, όταν ταΐζει άστεγους. Τι παρέχει δηλαδή? Δεν χρειάζεται να ανατρέξουμε στη Βάρκιζα για να αρθρώσουμε μια λέξη. Ούτε είπα πως με μία λέξη θα χαρακτηρίσω το ΚΚΕ.

    Τα άλλα που γράφεις για τα λιμάνια έχουν μία βάση, όχι όμως τόσο. Αν το κράτος κατέστελλε τους λιμενεργάτες, θα υπήρχαν επιπτώσεις που δεν τις ήθελε το σύστημα εξουσίας εκείνη τη στιγμή. Γιατί άλλο είναι να αιματοβάψεις στο ξύλο μία πορεία 2000 αντιεξουσιαστών, η δράση των οποίων μόλις τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να έχει πραγματικές κοινωνικές βάσεις, και άλλο είναι να κάνεις το ίδιο στο ΚΚΕ που έχει δυο ντουζίνες βουλευτές, ΜΜΕ, οργανωμένη πανελλαδική βάση και πρόσβαση σε όλα τα κανάλια της εξουσίας. Αυτό θα άρχιζε να θυμίζει μετεμφυλιακές καταστάσεις, γιατί το ένα δεκανίκι του συστήματος εξουσίας θα κλοτσούσε το άλλο.

    Αν οι άνθρωποι αυτοί διαφωνούν με τον τρόπο που το ΚΚΕ παίρνει τις αποφάσεις του να μην είναι στο ΚΚΕ. Πολύ απλά. Όχι να κλαίγονται.

  9. denyal Says:

    κι εγώ για να μην παραξηγηθώ 🙂 Μπήκα στη διαδικασία να σχολιάσω ακριβώς επειδή βρήκα το άρθρο άξιο-λόγου, επειδή περιλαμβάνει εύστοχη ανάλυση για την επίθεση που δέχεται το ΚΚΕ κι επειδή κι εμένα με ενόχλησαν τα περισσότερα απ’όσα ακούστηκαν/γράφτηκαν για Τυποεκδοτική κτλ

    «Και η εκκλησία παρέχει μία κοινωφελή υπηρεσία, όταν ταΐζει άστεγους. Τι παρέχει δηλαδή?»
    Μια υπηρεσία στον ευατό της. Είναι ένα τρόπος για να διαιωνίζει το δόγμα και την εξουσία της. Εγώ θα το χαρακτήριζα κοινωφελές αν αυτό που είναι/κάνει μείωνει τους λόγους που αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι και δεν έχουν να φάνε.

    «Αν οι άνθρωποι αυτοί διαφωνούν με τον τρόπο που το ΚΚΕ παίρνει τις αποφάσεις του να μην είναι στο ΚΚΕ. Πολύ απλά. Όχι να κλαίγονται.»
    Φοβάμαι πως οι πιστοί ευκολότερα θα αυτοβασανιστούν (http://bit.ly/bljmWM) όταν τους ζητηθεί, παρά θα εγκαταλείψουν την πίστη τους.. :-/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: